Då vi inte enbart handlar på Ica eller Coop utan från olika kedjor beroende på vad som skall handlas och var skulle vi behöva en uppsättning nya kort.
Har läst på kortguiderna men hittar inte riktigt rätt. Någon som satt sig in i frågan får väldigt gärna guida.
Så här tänker jag:
Varje månad sätts det in 10000 (matpengarna).
Vi kommer alltså att handla för ca 120000 kr per år med korten. I snitt kommer rimligen 5000 kr stå på kontot per månad.
Vi vill ha två kort, alternativt två virtuella kort, alternativt ett virtuellt kort som kan användas på olika enheter utan BankID.
Cashback/bonus är må hända kul. Vinsten minus skatt skall rimligen överstiga kostnaden sett till handelsmönstret beskrivet ovan.
Helst fyller vi på kontot via automatisk överföring i samband med löneutbetalning.
Vilka kort tycker DU stämmer bäst in på detta och vad rekommenderar du baserat på vad?
Detta har jag inte tänkt på, om jag har förstått det rätt så måste kortutgivaren använda någon extern autentisering vid internetköp, enligt lag. Hur kan man ens ta reda på hur de har löst detta innan man skaffar ett kort?
Om de har BankID, men det finns flera kort, så går det alltså bra ändå?
Varför krångla till det med eget kort bara för mat?
Vi handlar allt med Everyday card och får 1% cashback.
Jag har huvudkort och frugan extrakort.
Ingår reseförsäkringar med mera.
Dessutom kreditkort så du behöver inte ha pengar liggandes på kortet utan betalar löpande månaden efter.
Det du beskriver är precis den lösning jag inte vill ha.
I denbästa av världar skulle jag vilja ha vars ett debetkort kopplat till vart och ett av våra konton. Detta för maximal flexibilitet och överblick.