Flitiga kunder hos Amazon, vilket kort fungerar alltid för er?

Hittar inget sätt att lägga till Google Wallet hos Amazon se, hur har du lyckats med det?

Inte heller sett det.
Kan det vara så att det dyker upp som alternativ om man inte har något kort inlagt?

Jag skaffade ett Amex till som jag kan köra uteslutande för företagsköpen, orkar inte strula med annat. Vet ju att Amex har fungerat klockrent tills jag bytte till företagskortet från SEB.

Alltså bra fråga.
Jag beställde grejer förra veckan som förövrigt kom idag.
Nu gick jag in och skulle beställa igen och jag fick inte ens frågan om hur jag ville betala utan appen tog mitt kreditkort direkt.
Normalt kommer Google wallet upp och jag kan välja vilket kort jag vill använda.

Använder du Android-appen för att beställa? Möjligt att det finns andra betalalternativ där. Eller så kanske Google Wallet kan skapa något slags virtuellt CC nummer?

@htguy har du märkt om problemen sker både om Amazon är säljaren och om det är tredjepartssäljare?
De har olika flöden hos Amazon. Om problemen är kopplade endast till ena kanske det kan hjälpa fortsatta undersökningar

Jag använder månadsfaktura. Godkänner köpet med bankid. Betalar fakturan “manuellt” med banlgiro varje månad. Kanske för enkelt och gammaldags, men det funkar… :slightly_smiling_face:

1 gillning

Intressant och högst relevant fråga, är kritiskt för många verksamheter (bland annat min Hobby verksamhet) att ha ett kort som fungerar för såväl amazon inköp som digital annonsering. Har jag tolkat det rätt att det är företagsinköp detta avser?

Jag personligen kan inte förstå varför man skulle vilja köra något annat kort än Mynt för företagets utgifter. Fungerar klockrent på såväl amazon som för att hantera ad spend. Direktintegrationen + deras funktion för att automatisera hanteringen av digitala kvitton har varit en lifesaver för min stackars redovisningskonsult.

Jag har tidigare även kört Amex, ett av deras privata kreditkort, även detta är fungerat bra för att få igenom transaktionerna.

Det kan drabba både FBA och Amazon.

1 gillning

För mig är det enkelt: SEB har haft ett i övrigt bra flöde med autogiro-betalning och enkel avstämning. Tittade på Mynt tidigare, men de hade inte integration mot Bokio. Vad jag kan se så är det oförändrat.

Jag förstår, nej men en direktintegration är ju helt klart att föredra, jag kör Fortnox och där fungerar den fint. Tror säkert att det finns filöverföring för Bokio men fördelen med Mynt blir ju helt klart mindre utan direktintegrationen.

Har du kollat med SEB om deras virtuella kort har samma problematik? Bör rimligtvis vara samma kortinfrastruktur i grunden men vem vet, storbankerna har förvånat förr…