Jag har stora problem med betalningar hos Amazon.se. Vid köp på mobil och via dator.
Banken säger att Amazon måste anpassa sig till dem och skicka korrekta förfrågningar. Problemet är att även om jag inte får upp en begäran om att bekräfta köpet med BankID och köpet ser ut att gå igenom så kan det blockeras innan det levereras ut.
På samma sätt så kan verifieringen gå igenom i BankID appen men ändå inte gå igenom.
Vissa köp flyter igenom direkt.
För privata köp har jag använt Amex i princip utan problem. För företaget har jag haft väldigt mycket problem i perioder med mitt SEB Corporate Limit. Inställningar för internetköp spelar ingen roll.
Sjukt frustrerande för det är ofta beställningar där jag behöver grejerna ASAP.
Kommentarer om ”handla någonstans”, ”Bezoz är evil” eller ”jag handlar inte på Amazon” undanbedes vänligen med bestämt.
Aldrig kopplat företagskort till Amazon. Kör endast privata. Använt Nordeas debit- och kreditkort (Gold). Samt SAS MasterCard Premium.
Inga problem med dem.
Företagsköp har jag hanterat som utlägg efter betalning med privata kort
Northmill kan du även prova. Gratis debet kort och inga extra avgifter utomlands. Det är bara Visas avgift som läggs till och den måste man betala på alla kort i alla fall.
Jag har kreditkort från Santander/Avida och Preem. Båda dessa fungerar normalt bra. Däremot har jag haft problem vid betalningar av högre belopp, med båda korten. Dessa problem har kundtjänsten inte kunnat lösa. Jag har i slutänden valt att använda Swish för att slippa trasslet. Vi pratar nu om belopp runt 15-20 tkr.
Det låter som ett problem relaterat till SEB Corporate Limit. Skulle du känna dig bekväm med att dela med dig av förklaringen där de skyllde på Amazon?
Tror jag skrev typ det de sa på first line, stora företag som Apple och Amazon skickar ofta felaktigt formaterade transaktioner så de behöver skicka rätt formaterade transaktioner. Det handlar om SEB:s säkerhet.
Personligen har jag noll felaktiga transaktioner från Amazon (samtliga) över alla år. De får felaktiga transaktioner jag har haft har varit från SJ, Amazon, Hotels.com osv där de använt stulna kortuppgifter.