Flytt från lysa till Avanza?

Hej!
Önskar lite hjälp vad som händer…
Har en fondportfölj hos Avanza som jag haft i x antal år som tuggat på och vill nu flytta över mitt lysa till samma portfölj, vad händer egentligen om man använder Avanzas automatiska överflytt? För står att den flyttar över värdepapper samt pengar? Kommer de dyka upp andra fonder/ aktier i min Avanza om jag kör den vägen?, eller bara pengar?

Välkommen till forumet. I och med att de fonder Lysa har inte finns någon annanstans kan du inte flytta över dem rakt av. Bättre att sälja allt och få in dem på ditt vanliga bankkonto och sen överföra dem till Avanza och köpa det du vill. Har du en Aktie- och fond konto hos Avanza kan du fundera på att öppna ISK. Förslagsvis investera i global indexfond. Här är fyra globala indexfonder som brukar rekommenderas Länsförsäkringar Global Index, Avanza Global, DNB Global Indeks S, Swedbank Robur Access Global A.

Tack för svar! Har en ganska nöjd portfölj som jag tänkte flytta över allt till därför undrar mest vad som egentligen händer om man väljer Avanzas automatiska överflytt från lysa till hit?

Lysa säljer dina innehav och de flyttar därefter över rena pengar till ditt konto på Avanza. Kan ta lång tid.

Enklast som sagt att sälja på egen hand och göra en överföring.
Sen köper du fonder på Avanza enligt egna önskemål

2 gillningar