Tänkte för ett tag sedan förenkla mitt sparande. Beställer en flytt via Avanza som ska flytta allt innehav från Nordnet till Avanza.
Går ett tag, loggar in på Nordnet och ser att inget hänt. Så jag säljer av allt och flyttar manuellt till Avanza.
Efter många månader får jag ett meddelande av Nordnet:
På grund av ett manuellt fel vid handläggningen hos Nordnet, genomfördes ingen faktisk överföring av dina andelar i dessa fonder.
Vissa innehav makulerar Avanza vissa ska Nordnet makulera med detta tillägg:
För att inte riskera ett negativt saldo på ditt konto i samband med makuleringen
Vilket var en summa under 5000 så det sätter jag in utan frågor.
Idag en månad senare så hör Avanza av sig och vill att jag köper in 35 miljoner andelar av samma fond jag betalat extra för hos Nordnet. Nej jag skojar inte 35 MILJONER.
Plus alla bolag som du sålt av, du behöver köpa in den då du ligger minus i andelar.
Vi makulerade en del överföringar från Nordnet då du sålt dem hos dem.
Och sedan även sålt dem här.Alternativet är att vi makulerar försäljningen, men då utgår ränta på de pengar du kommer ligga minus, så det bästa är att du sätter in pengar och köper tillbaka 35184426 andelar.
Naturligtvis ifrågasätter jag det och får då svaret att det blivit ett fel, och det ska vara 35,184426 andelar.
Jag är en småsparare som inte vill veta mitt saldo utan bara fortsätta spara, men nu vet jag varken ut eller in, är de här bankerna så här dåliga? Jag litar varken på Avanza eller Nordnet utan jag känner att jag måste anlita någon utomstående som kan titta på det här.
Hur kan det vara såhär komplicerat och bli så mycket fel ?
Har någon tips på vem jag kan anlita, nån ekonomijournalist, småspararguiden eller nån annan?