Flytta bolån till Avanza

Funderar på att flytta mitt bolån från Swedbank till Avanza. Någon som har erfarenhet av detta?

Jag flyttade från Handelsbanken till avanza, eller Stabelo som långivaren heter. Gick hur bra som helst. Smidigt.

mvh Petter

Hej,

någon som har erfarenhet av bolån på Skandia.

de erbjuder 1,2% ränta om man tar och väljer deras tjänstepension.

Mellanskillnaden mellan vad de erbjuder i bättre ränta jämfört med om du inte väljer deras tjänstepension kompenserar de med motsvarande högre avgifter i just tjänstepensionen i jämförelse med billigare alternativ som Avanza. Gungor och karuseller :wink:

När jag köpte lägenhet i vintras hade Skandiabanken, enligt egen utsago, minst en veckas handläggningstid innan de ens börjar titta på ansökan om bindande lånelöften. Det vill säga, när du hittat ett specifikt objekt och budgivningen startar så tar det ändå 1-2 veckor innan du kan skriva kontrakt. Min mäklare sade då att de haft så långa tider i minst ett år. Gick bort för mig i en marknad där kontrakt skrivs före öppen visning. Kan ju gå fortare nu såklart ifall de har lyckats beta av kön.

Har haft bolån I Skandia i ett antal år nu och det har alltid fungerat bra. Det var inga köer vid ansökan senast jag flyttade för ca ett år sedan, men det kanske var för att jag redan var kund? Har bara ett par tusenlappar i deras tjänstepension för att få rabatten på lånet, resten ligger på annat ställe för jag har också uppfattat deras tjänstepensionsförvaltning som lite dyr.

1,2% är ju bra men det finns fler som ligger däromkring. Men banker där man måste förhandla för att inte få ockerränta går bort för mig iaf.