Flytta fonder för belåning

Jag har tänkt att flytta fonder från mitt konto på SAVR till Avanza när de har samma eller lägre avgift (PLUS skalbolag Sverige .24 på SAVR .22 avanza?) Frågan är hur jag gör det, när jag gick för att göra det på Avanza såg det ut som att jag behövde flytta hela kontot.

Är förvirrad, måste jag sälja av för att flytta endast en del? Anledningen jag säljer av är att använda mig av belåning hos Avanza

Man borde kunna välja vilka fonder som ska flyttas med när du väl valt vilket konto det gäller.

Annars kan du sälja av innehavet i fonderna, flytta till annat konto, sedan in på Avanza och köpa nytt igen. Går snabbare, dock lite skatt pga ny insättning.

Missade en liten text som hänvisade till mina sidor för att flytta enstaka värdepapper, tack för svar.

Samma sak avhåller mig från att helt byta fondsparandet till Savr. När de väl kommer igång med belåning till minst lika låg ränta som Nordnets 0,89% eller Avanzas 0,99% så byter jag. Att man bara kan investera i jämförelsevis stabilare fonder borde ge dem bättre förutsättningar på kreditmarknaden så jag är hoppfull.

1 gillning