Haha nej det vore ju hemskt om det var de få dagarna ränteförlusten som avgjorde ![]()
![]()
#snål smålänning ![]()
Funderar på att börja spara i Lysa, men varför har dom ingen app? Planeras det en app?
Här skriver Lysa om hur kan göra istället.
Tanken med att inte ha någon app tror jag är att minska användarnas pillande. En app blir lätt beroendeframkallande och plötsligt är kunden inne var och varannan minut och tittar på portföljens utveckling och tar förhastade beslut beroende på hur det har gått. Eller så är de inne och reglerar fördelning mellan aktier och räntor för jämnan.
Tack!
Ja tänkte jag nog var en delförklaring. Men blev bara förvånad att det inte fanns. Tycker en app hade varit enklare för mig, är inte den som petar.
Opti har tex en.
Man får också tänka på att en app kostar med att ta fram och hålla uppdaterad. Lysa vill ju hålla nere avgifterna för att erbjuda billigare produkter. Lysa gör väl i stort sett aldrig någon reklam heller på t.ex tv eller radio.
Opti däremot har app och de gör mycket marknadsföring. Detta kostar ju såklart vilket de på något sätt måste få betalt för av kunderna genom dyrare produkter.
Detta är åtminstone mina personliga spekulationer. ag tycker både Lysa och Opti är jättebra och de erbjuder allmänheten bättre möjligheter till ett bra sparande. Använder dock ingen av dessa själv, men rekommenderar ofta till andra.
Lyfter en äldre tråd. Hur skulle ni som gjort en flytt FRÅN Avanza TILL Lysa rekommendera att man går till väga när det handlar om större summor?
Det går att göra på två sätt som jag har förstått det. A) Göra en “vanlig” flytt ISK till ISK via Lysa och låta dem övervaka allt och stå ut med att den långa väntetiden på många veckor. Eller B), själv sälja av fondinnehavet på Avanza och flytta summan till Lysa. Kanske en tredjedel i taget. Då går det på ett par bankdagar, men är meckigare och har sina utmaningar. Vilket är bättre?