Flytta in aktier i ISK - slå till?

Har sedan gammalt Ericsson aktier i en aktiedepå och som känt har det gått knaggligt för dem.
Aktierna är gamla och köpta på högre nivåer och ligger -90k just nu.
Vill egentligen inte göra mig av med dem och funderar på att realisera en förlust.
Har samtidigt andra aktier och fonder som jag kan realisera med +90k i vinst.

Vad tycker ni, är det dags att kvitta lite förluster och vinster och kanske flytta in vissa av dessa värdepapper in till en ISK (om jag väljer att behålla dem)?

Mycket emotionellt detta :joy:

Det är ju rena drömmen! Varför har du inte redan gjort detta?

3 gillningar

För att just Ericsson har varit duktiga på att hitta på nya sätt att förstöra för sina aktieägare och kursen har gått som en jojo.
Dvs tyckt att den mycket väl kan hamna rejält på minus. Då har ISK inte varit så lockande. Och jag har fått rätt. (Borde kanske sålt då jag började tänka så).

Men nu har jag ett läge där jag kan kvitta alla förluster jag har.

Plus att en av aktierna som är på plus låg på mer än 400% tidigare i år.
Den gör inte det längre och är inte lika fördelaktig att behålla nu.

Det är väl bara att göra? Ericsson är ju börshandlade så det går fortare att genomföra flytten (köp+sälj) än det tog dig att skapa den här tråden. :slight_smile:
Smart att passa på när de ligger back. Jag antar att du räknat ut att de ska gå upp igen så det är ingen mening med att vänta.

1 gillning

Flytt fixat nu.

Jag räknar med att de ska upp igen, men även om Irak blundern är inprisad så kan det komma en dipp till när USA ger Ericsson nya böter.

1 gillning

Byte av fonder fixar resten av förlusten.