Hej,
Jag har sedan ett tag tillbaka kört 50% av mitt innehav på Lysa och jag gillar det såpass mycket att jag vill flytta över allting från Avanza. Funderar dock på om det kanske är en dålig idé just nu med tanke på corona?
Mvh J
Hej,
Jag har sedan ett tag tillbaka kört 50% av mitt innehav på Lysa och jag gillar det såpass mycket att jag vill flytta över allting från Avanza. Funderar dock på om det kanske är en dålig idé just nu med tanke på corona?
Mvh J
Du bör helst undvika dubbelbeskattning. Detta gör du genom att sälja alla dina värdepapper på ditt ISK på Avanza före 1 juli (och flyttar iväg pengarna till ett vanligt sparkonto) och sedan köper du motsvarande värdepapper på ditt ISK på Lysa efter 1 juli. För att undvika att stå utanför marknaden allt för länge så bör du göra detta så tätt inpå 1 juli som möjligt.
Att marknaden är orolig just nu har ingen påverkan på detta då du redan är exponerad mot marknaden. Du flyttar helt enkelt bara aktör. Det enda negativa är att du kommer stå utanför marknaden några dagar men det kommer du göra oavsett när du gör bytet.
Ok tack, det låter bra. Jag måste ju ändå mellanlanda pengarna på banken mellan Avanza och Lysa antar jag.