Hej!
Finns en del trådar med intressant information gällande Savr . Använd sökfunktionen så dyker det upp ett helt gäng, här är några av de första som dyker upp:
Hej,
Jag läser och lyssnar med glädje på Jan och Caroline Bolmesons podd, blogg och forum inlägg. Det är bra stämning här och det är bra att lyssna extra noga på dom som inte riktigt har samma investeringsfilosofi som dig själv. Jag tycker inte att indexfonder och globalfonder med låga kostnader skall ha en så stor andel i ens fondsparande som många här förespråkar. Visst, jag vill ha en viss andel indexfonder, men majoriteten av mitt fondsparande vill jag ha i mer aktivt förvaltade fonder. Möj…
Hej
Avansa skriver att deras totalavgift för SPP Global PlusA är 0,43% Stämmer det att det verkligen är den enda avgiften de tar ut?
SAVR kriver att deras avgift för SPP GLobal Plus A är 0,40 dvs man får 0,03% i rabatt. Men SAVR har ju dessutom en årlig avgift om 0,09% av kapitalet (som tas ut 1/365 per dag) Det skulle innebära att den årliga avgiften för att via SAVR äga SPP Global Plus A = 0,40+0,09 = 0,49%
Om jag inte har missat någon avgift som Avanza tar ut är alltså SAVR inte alls billi…
Hej!
Har du haft möjlighet att kolla in nya SAVR? De säger sig vara billigare än andra (Avanza och Nordnet) och förklarar att de lyckas med detta genom att ge kunden hela återbäringen men att de tar ut en generisk avgift på 0,09%. Men det är svårt för vanliga personer att dels förstå vad de menar men också om det verkligen blir billigare. Är detta något ni kan kika på och kommentera på?
Vänlig hälsning,
Dennis
Såg denna artikeln på småspararguiden och i texten menar de att Savr skickar tillbaka kickbacks till de som sparar så tjänar de flesta ändå på att ha Avanza ifall man följer råden om att ha billiga fonder.
Kan någon hjälpa mig reda ut: när tjänar man på att använda Avanza jämfört med Savr ? När är Savr inte bästa alternativet av de två?
Jag personligen är inte användare så har inga förslag utöver informationen på forumet
Lycka till!