Kundkraft har ju gått ut med följande:
Kundkraft rekommenderar sedan en tid tillbaka rörligt elavtal, på grund av att den stora osäkerheten på elmarknaden har gjort fastprisavtal dyra.
Känns ju ändå som att de visste vad de höll på med:
Så binda nu känns svårt.
Välkommen till forumet @Henrik_Svensson - håller med. Ska komma en kille nästa vecka. Om 20 minuter kommer en isoleringskille. Mycket spring i huset nu.
Absolut - jag fattar ovan. Försöker göra en variant på ditt resonemang i denna tråden:
Men det är ett svårt resonemang vilket ses på antalet svar. Visst - i efterhand - så skulle man bundit. Men jag gjorde inte det och det kan man inte göra så mycket åt just nu. Men problemet kvarstår - för säg att jag hade kört Kundkraft som ovan - som väldigt många använde - så är ju min förlust “mellanskillnaden” mellan då en annan person band och då avtalet går ut. Sedan har man ju samma problem.
Om man då har strategin att binda hela tiden, då förlorar man ju på det enligt mitt resonemang - särskilt eftersom jag i varje bindning betalar en försäkringspremie till den som tar risken. Ungefär samma resonemang som med en indexfond. Eftersom de flesta inte slår index så kommer jag med lägre avgift få en bättre avkastning än en investerare med högre avgift. Finns där en nivå av slump? Absolut.
Så jag kan bara gratulera till alla er som bundit och tjänat pengar på kort sikt. Genuint. Men i min värld så är det inte särskilt annorlunda än de som köpte SBB, Sinch, EVO eller något annat innan det gick upp. Jag är inte ute efter att vinna 100 metersloppet - för mig är den etappen redan körd detta året. Jag vill vinna maratonet.