Hej, skulle gärna vilja veta vad ni tycker om min fondportfölj. Jag tänker spara i ca 30 år och kan ta högre risk. Är fördelningen bra – kan jag göra något bättre?
25 % Avanza Global
20 % Avanza Europa
15 % Handelsbanken Globala Småbolag
10% Swedbank Asien
10% AMF Småbolag
10% Spiltan Aktiefond / SPP Sverige
Senaste årtiondet har USA överpresterat jämfört med resten av världen, och det kan ju peka på att det kommer vända. Ingen kan veta när dock så man får göra sin egna bedömning