Min man kan vara lite såhär: “oj, råkade förlora en miljon på den här raket/pannkaksaktien, jaha det kommer nya”. Medan jag värderar varje miljon och investerar noga. Han kommer från pengar, det gör inte jag.
Du är iaf inte ensam att känna så ![]()
Har suttit i samma sits ett tag. Grejen med att få vad man innan tyckte var oändligt mycket pengar är att det öppnar helt nya möjligheter. Plötsligt blir det möjligt att köpa ett hus eller ny bil, resa mer, va ledig mer nu, investera vidare till Fire. Det är först när man har såpass med pengar att man kan göra någon av dem som man inser att det inte räcker till alla dessa grejer. Helt plötsligt har man många fler möjliga saker att prioritera mellan och man inser att ett par miljoiner inte alls är oändligt utan fortfarande en begränsad summa pengar.
Jag skulle säga att det är en mer verklig syn på pengar. Att iden att ett par miljoner är ouppnåeligt eller oändligt är den tappade, eller aldrig hittade verklighetsuppfattningen.
Vad kloka ord, har inte tänkt så innan!
Du har rätt… Det är nog så att verkligen kommit ifatt mig när precis som du säger det gått upp för mig att mina två miljoner inte räcker så långt.
”Miljonär”, det kändes som omöjligt att uppnå och om jag någon gång mot förmodan skulle bli miljonär skulle jag inte ha några problem i livet.
Och här sitter man, med samma liv och har insett miljonärslivet bara var en illusion…
Mina tidigare mål med pengarna har också ändrats och kommer nu krävas mycket mer än 2 miljoner…
Tack!
Ja det tar lite tid innan den nya verkligheten satt sig och man kan göra genomtänkta prioriteringar.
Nu har det gått några år för mig. Jag har funderat mycket på hur pengarna bäst förbättrar mitt liv och gjort en del grejer.
Men det är fortfarande en pågående fundering på vad vad som blir bäst. Vet inte om den kommer släppa. Men det ska den kanske inte. Det är också bra att ha med sig att inget beslut är for life. Det går alltid ombestämma sig.