Försäkring, hur skulle ni ha gjort?

Hej, har fått hemskickad försäkring erbjudande av min arbetsgivare, har lite svårt att förstå… Har jag behov eller inte? Vad det gäller pris, lönsamt or not? Är 35 år gammal, ensamstående med en pojke på 5år

Har du någon annan försäkring idag? Behöver din son ekonomiskt stöd om du skulle gå bort eller förolyckas?

Lönsamt blir det ju först om du får en utbetalning som är större än premien du betalat in, och förhoppningsvis behöver du aldrig nyttja försäkringen. Antar att du snarare undrar om det är ett lågt pris i förhållande till försäkringens innehåll? Svårt att säga utan att läsa villkoren, men min försäkring (via facket) i Folksam kostar nästan exakt lika mycket.

Jag har hjärtfel å det är nog bra idé att ha en försäkring, idag har jag vanlig hemförsäkring med “resa plus tillägg”
Bland dessa poster kan man välja fritt… Man vill inte vara överförsäkrad heller, så darför tänkte jag kolla hur ni andra gör :grin:

På livförsäkring räkna gärna tid istället för belopp. Det vill säga hur lång vill man att omställningen för den efterlevande parten ska vara.

Tex har vi räknat 10 år, dvs att vi tar 10 årslöner på mig som livförsäkring. Nu är det lite speciellt eftersom du är ensam, kanske ännu viktigare då.

1 gillning

Viktigt att inte undanhålla saker som hjärtfel eller sjukdomar för i värsta fall kan de bli så att du betalat in en massa pengar för att sedan bli nekad ersättning pga detta.
Mest troligt kommer de titta rätt noggrant innan de betalar ut några större belopp.

2 gillningar