Har spanat runt efter ett bra vardagskort med cashback som klarar ApplePay/GooglePay.
Just nu har jag Morrow och Norwegian som är gratis med 0.5%. Funkar bra. Bara sugen på ännu mer bonus.
Amex Blue har 1.25% och 420kr årsavgift, men jag pallar inte fråga “Tar ni American Express?” varenda gång jag ska betala. Känns inte värt för mig att betala månadsavgift för ett kort jag inte garanterat kan använda överallt.
EverydayCard ger 1% på allt om man spenderar över 20K per halvår, vilket jag gör. 195kr årsavgift (gratis förstaår). Minus för att de inte klarar Apple/GooglePay
Ikano Visa är gratis och ska ge 1% på allt (upp till kreditgränsen) TROR jag. Lite rörigt, för de beskriver det som Poäng men verkar som det bara används för att betala fakturan med så det ska va Cashback. Minus för att de inte klarar Apple/GooglePay. Plus för bland de lägre valutaväxlingspåslagen med 1.5%.
EDIT: fel, Ikano ger bara 0.4% och Everyday ger 0.5% på första 20K.
Även spanat på ett resekort med lågt valutaväxlingspåslag
Finns gratis debitkort som Northmill och Klarnakortet med 0% valutapåslag, men vill inte handla med kort som drar pengar direkt från kontot.
Enda Kreditkortet jag hittat med 0% valutapåslag är EasyLiving. Men det kostar 195kr året. och har ingen cashback (bara rabattbutik i stil med Benify. Men sånt ger jag inte mycket för, tycker det ofta är meckigt) så känns inte vär det.
Kanske behåller Norwegian och Morrow där - de har 1.75% resp 2% valutaväxlingspåslag men i varje fall gratis bankomatuttag (annars en störig grej att de flesta kreditkort tar 2-3% och minst 35kr-40kr per uttag)
Eller så blir det EverydayCard - bara 1.55% valutaväxlingspåslag och med 1% bonus så gör det ju inte så mycket