Jag kör Visma idag och min redovisningsbyrå ska lägga ned och jag funderar på om jag ska köra redovisningen själv. Har gjort det förut men för ca 10år sen så jag har nog kunskapen nånstans långt där bak.
För 10 års sen hade jag Fortnox, då kändes det lite mer som DOS och jag bytte till Visma som då låg långt före teknikmässigt. Men vad jag kan googla mig till så har Fortnox kommit ikapp och gått förbi.
Nån som har erfarenhet av Fortnox och kan beskriva hur väl automatiserat det är?
En AI borde väl kunna fixa redovisning och bokslut i ett enkelt micro AB?
Eller är det nån som sitter på en mindre byrå och vill ha en kund?
Fortnox är i mitt tycke bra, bättre än de olika Visma jag testat genom åren. Vi har det på flera av våra mindre bolag. De jobbar mkt med automatisering men alla delar är väl inte helt där än.
Vad gäller bokslut skulle jag i så fall rekommendera Capego Bokslut. Automatisk koppling till Fortnox och väldigt pedagogiskt (iaf för mig som redovisningsekonom).
Hur stort bolag har du?
1 gillning
Vi har Fortnox på firman. Dock även en redovisningsbyrå som gör handpåläggning. Fungerar väldigt bra i mitt tycke. Integrerar fullt ut med banken osv gällande bankfiler, fakturor mm.
Fakturaservicen är en bra funktion också.
Har bara positivt att säga. Dock har jag inte testat något annat.
1 gillning
Skicka ett pm om du är intresserad så kan du få en lista med bakgrund och vad jag behöver hjälp med.
1 gillning