Tänkte ta tempen på RT-communityt och utföra återkommande förutsägelser för att se hur gruppen egentligen tänker och inte bara de som är aktiva i olika trådar. Delta gärna genom att tänka igenom frågan och besvara nedan.
Kommer börsen ELLER bostadsmarknaden gå ner med minst 20% från nuvarande nivåer inom X månader?
Tror man på nedgång inom 3 månader men vill hedga sin gissning för att öka sin sannolikhet att få rätt; svara inom 24 månader då 3 månader är inkluderade här med.
Förutsägelser är just det, man får tänka sig “om jag var tvungen, vad hade jag då svarat, vad säger min magkänsla och hur tolkar jag den data jag känner till?”. Om man absolut inte har någon som helst känsla för det bör man då istället avstå från att rösta.
Jag tror mig inte heller veta och investerar därefter, dvs. långsiktigt. Dock brukar sentiment i undersökningar kunna ge en bild av vart trenden är påväg vid tillräckligt stora datamängder (vilket RT inte kan ge).
Svarade Nej och kompletterar med; inte i den norra delen av landet i alla fall, här är bostadsbristen ett större bekymmer i spåren av alla industrisatsningar.
Skulle varit två fråger istället för börsen är en sak å bostadsmarknaden en annan… Sen är de klara skillnader var i landet å vilka stadsdelar bomarkanden gått upp eller sjunkigt…