Frågor till LYSA? | Patrik som är VD besöker podden

Nu har det gått nästan 1 år sedan Lysa hälsade på oss i podden. Således finns det nu en ny möjlighet att ställa frågor om allt mellan himmel och jord. Typ. :joy:

Således,

Vilken fråga skulle du vilja att vi tog upp med Patrik som är VD på Lysa?

6 gillningar

Standard som de flesta undrar om det går att sänka Sverige delen från 20?

16 gillningar

Ska bli roligt i framtiden om de lägger till funktionen och se hur många som faktiskt sedan använder den. :see_no_evil:

4 gillningar

Lysa bred ex kina och ex home bias då ? :smile:

4 gillningar

Belåning/värdepapperskredit till en ränta som är bättre än Avanza och Nordnet.

9 gillningar

You Like-hunter, you! :crazy_face:

2 gillningar

Hur går det med deras TJP lösning?
Kanske redan uppe och kör men inte hört något

1 gillning

Efter Sverige, Finland, Danmark och Tyskland, var blir nästa expansion?

2 gillningar

Funktion “sparmål” skulle jag uppskatta. Tex en miljon på tio år med uppskattad utveckling på 7%/år, ja ni fattar.

Att kunna swischa en mindre summa än 1000kr för oss som microsparar ibland.

Instämmer med tidigare om att kunna välja sin home bias.

Kunna utesluta vissa länder, typ ex china.

14 gillningar

Något som hade varit jättebra på lysa när det gäller deras automatiska utag hade varit att man kunde ställa in att tex allt över 1 miljon ska tas ut.

Så hade varit en intressant fråga att ställa dom

3 gillningar

Tiramisu eller brownie med vaniljglass till efterrätt (ute på restaurang)?
.
.
.
.
You asked for it :grin:

11 gillningar

Definitivt :point_up_2::sweat_smile:

3 gillningar

Du hade kunnat fråga vilken Hermes-väska som är bäst att köpa till sin flickvän när Lysa-kontot är tillräckligt välgött…missed opportunity AimHigher, missed opportunity! :ribbon:

5 gillningar

Du har redan dissat mig. Trodde inte jag kunde lura dig med materiella saker så skippade den frågan.

Men menar du att jag fortfarande hade en liten chans fram till nu? :thinking: :scream::sob:

5 gillningar

Inte skulle jag kunna dissa en mus med en så stilig ost! Möjligen reta lite för att testa uthålligheten. :cheese: :wink:

4 gillningar

Finns det några planer på att sänka avgifterna så att man kommer ner till de 0,2% som exempelvis pensionsmyndigheten sedan 2021 gått ut med är en rimlig avgift för något som motsvarar LYSA:s produkt, eller tänker man ligga kvar på nuvarande nivå i hopp om att ens kunder fortsätter att betala ett överpris?

Finns det några planer på att införa portföljbelåning till motsvarande kostnad som avanza/nordnet har så att man har möjlighet att vara en konkurrent till dessa aktörer?

6 gillningar

Finns det någon plan på att ha en feature likt aktier/räntor fast aktier/sparkonto? Med ett reglage så man kan styra fördelningen?

10 gillningar

Låt oss bli fria från Homebias!

2 gillningar

Varför ska jag som sitter tryggt med en enda bred billig globalfond (dnb global) välja Lysa istället?

6 gillningar