Funderingar kring dyr livförsäkring

Tack för svaren, Niclas! :+1:

Hej! Bumpar denna tråden då jag börjat städa bland mina försäkringar och känner mig rätt förvirrad kring just livförsäkring:

Bakgrunden är att jag har försäkringar utspritt så svårt att hålla koll, men here goes:
- Skandia Privat livförsäkring med ett avtalat belopp på 267 000 kr - kostar 6 kr/månad (69kr/år)
- Skandia via fackförbund Akavia grupplivförsäkring för 10pbb (573 000kr) - kostar 40kr/månaden.
- Nordeuropa via arbetsgivare grupplivförsäkring 10 basbelopp - kostar 23kr/månad

Jag hade gärna sett EN privat livförsäkring för att inte vara bunden till arbetsgivare, fackförbund, bank (låneskydd) men också få stenkoll på vad man har.

Jag och min sambo fick nyligen barn så därav översynen då vi vill säkra upp familjen (bostad, bolån, omställning och plåster på såren osv om det värsta skulle hända). Kommer hjälpa sambon att göra samma sak som mig så det blir “crosswise”. Det skulle i så fall vara på belopp 3-3,5 mkr vardera.

En kollega tipsade mig även om TNUG som skulle va en produkt som är bättre prissatt än andra livförsäkringar. Nånting som f-bolagen inte visar upp men om man ringer och ber om den så kan priset/beloppen vara bättre än det som skyltas till allmänheten. Nån som vet nåt om det?

Har ni några tips på hur jag ska tänka och konsolidera dessa livförsäkringar?

/O