Det verkar vara väldigt svårt att skaffa sparkonto när man är bosatt utomlands (även när jag fortfarande har skatterättslig hemvist i Sverige).
Komplett Bank: Nej
vara folkbokförd i Sverige
Avanza (sparkonto+): Nej
Desvärre så är det inte möjligt att öppna upp ett Sparkonto+ om du inte är folkbokförd i Sverige.
SBAB: Har väntat på svar i en månad nu…
Tips på annan bank att prova med?
Eller är det någon lag om detta, eller är det bankerna själva som bestämmer detta? Jag skulle tycka att så länge jag har skatterättslig hemvist i Sverige så borde jag få öppna sparkonto, speciellt när det gäller pengar i Sverige, intjänade i Sverige ![]()