1: Man City
2: Arsenal
3: Liverpool
4: Spurs
5: Newcastle
6: Man Utd
7: Aston Villa
8: West Ham
9: Chelsea
10: Crystal Palace
11: Everton
12: Brighton
13: Fulham
14: Bournemouth
15: Brentford
16: Southampton
17: Leicester
18: Wolverhampton
19: Nottingham
20: Ipswich
Du har fel. City ramlar förhoppningsvis ur, fuskare som dom är, Man utd har stärkt truppen. Skulle placera united i topp 4 före spurs och newcastle.
Bara inte den här nissen spelar ![]()

Jo, vi får väl hoppas att Man U snart har köpt till sig titeln då de är laget i premium league som har spenderat mest pengar under de senaste 10 åren.
Håller tummarna att det är dags för Arsenal kommande säsong!

Japp, men de har en ny delägare som tagit över satsningen. De har en tydlig struktur nu i klubben och lagt om prioriteringar från det ansvarslösa spenderat till ett mer långsiktigt tänk.
Vidare har de upptäckt att det inte alltid är managerns fel att det går dåligt. De köpte alldeles för dyrt, till extrema löner och gav det här till spelare som var alltför dåliga.
Nu har de lagt om strategin till att köpa spelare som passar i systemet, unga, hungriga till mer ansvarsfulla löner.
Det blir pannkaka om man byter manager hela tiden, som alla vill sätta sin prägel på laget och därför värvar spelare som passar deras spelsätt. Det är bara det att alla spelare från andra managers med olika specialitet är kvar, eftersom ingen vill köpa dom.
Alla spelare måste dra åt samma håll som passar spelstilen som klubben och den sportsliga ledningen vill implementera. Det är det som händer nu.
Om det där laget ger utdelning, så gillar vi det inte.
De gör det… ![]()
Jag kör all in på motsatsen till vad Vesuvio än säger ![]()
![]()
Mitt lag är bättre än era lag och jag vet att mitt lag kommer vinna. Bara så ni vet.
Jo, det är alltid nyttigt för sporten när lag som Man Utd lyckas köpa sig titeln och slår fattiga klubar så som Man C och Chelsea som spelar fotboll med begränsad resurser.
Ska bli intressant att se om Man City lyckas krångla sig ur alla utredningar som hänger över klubben. Kan bli så att dom vinner ligan och sedan tvångsflyttas ner i Championship.
City kommer inte flyttas någonstans. Alla vet att utredningarna kommer rinna ut i sanden. Kanske blir lite böter som mest.
Ja, isåfall sänder det budskapet att det är okej att skita i regler och spendera vilt. I det fallet kommer nog FFP tas bort för ingen kommer ta det på allvar, om man får fjuttiga böter för att ha brutit mot 115 olika punkter.
Nej FFP behövs för att sätta dit alla mindre klubbar som Everton så det syns man gör nåt ju
.
Men alla pampar tjänar ju massa stålar på City, så lär bli väldigt lindriga straff eller att det preskriberas för det tog för lång tid att ”utreda”
Glory Glory Man Utd
Ja, någon glory lär vi inte se på några år tror jag ![]()
Nu är transferfönstret stängt och det har varit lite rörelse ändå. Efter att ha tänkt igenom kommer mina tips här:
- Arsenal
- Man city
- Liverpool
- Tottenham
- Man Utd
- Chelsea
- Brighton
- West Ham
- Aston Villa
- Newcastle
- Wolverhampton
- Everton