God Jul på Er 🎅!

God Jul på Er önskar allt gott :santa::mrs_claus::snowman_with_snow:. Hoppas att alla är lika positiva till Jul!:grin:. Man slipper även börsstök i de fina heliga dagar. :+1:

6 gillningar

God jul och gott nytt​:santa:t2::santa:t2::santa:t2:

1 gillning

God jul! Den här julen ger oss alla en unik möjlighet att fundera över vad ett “rikt liv” innebär. Jag hoppas och tror att var och en kan ta med sig en del personliga insikter och lärdomar från pandemin, och på sikt använda dem för att forma ännu bättre liv än vi hade för ett år sedan.

2 gillningar

God Jul till alla. Det trista är väl pandemin som lamslagit stora delar av världen. Det positiva är att vi nu går mot ljusare tider dvs att antalet solminuter ökar för varje dag och idag skiner solen och det är åtskilliga plusgrader så vi slipper massa trafikolyckor med dödlig utgång p gr av halka.

:heart:

1 gillning

Bitcoin-priset vilar dock aldrig :upside_down_face: God jul! :santa:t2:

1 gillning

Jag är för gammal för sådana Julklappar som Bitcoin :+1:. Avstår till 100%.

Önskar också en God Jul.

Vill tacka Jan och alla andra för en blogg och ett forum som har fått ett jättelyft sedan nystarten.
All meningslös pajkastning är till synes borta, och nu är man mer överens om att man inte är överens :thinking:
Det är då forum och diskussioner är som bäst och kan leda till något positivt.

3 gillningar

Verkligen! Jag gick in på det här forumet för första gången för några dagar sedan och tycker också att nivån är väldigt hög, både vad gäller innehållet och tonen :+1: (Nu är det visserligen vara Flashback och Placera som jag normalt sett tittar på, så konkurrensen är inte speciellt hård. På det senare kanske kunskapsnivån är rätt hög, men de tjafsar nästan mer än på Flashback där ibland.)

Förhoppningsvis fortsätter det på det viset! :grimacing:

4 gillningar

Tack för era fina kommentarer och god fortsättning på er med! Hoppas att ni hade en jättefin julafton efter omständigheterna. På många sätt ett väldigt konstigt år i år.

Vi firade bara med min mor igår och det roliga är att hon är lite vidskeplig. Så igår fick vi en ny uppsättning med karpfjäll (ja, från fisken karp) att ha i plånboken under nästa år för ekonomisk framgång. Det har ju gått bra hittills tyckte hon. :fish::blowfish:

Korrelation och kausalitet, släng er i väggen. :joy:

Tack @Asp, det är verkligen min ambition att det ska fortsätta på det sättet. Jag tycker det är jättekul att hänga med er i forumet, att få tankespjärn och nya infallsvinklar. Det blir ju så mycket bättre när vi hjälps åt och får olika perspektiv på verkligheten.

Ray Dalio beskriver det bäst (hela videon är bra) i det här stycket i sin bok principles (från ca 21:25). Det vill säga att vi behöver omge oss med människor som ser verkligheten annorlunda än en själv.

1 gillning