Gratis el en månad, vad är haken?

Jag såg att göta energi erbjuder gratis el en månad om man tecknar deras rörliga avtal. De har sen ingen bindningstid.

Jag förstår inte vad haken är? Hur kan de ge mig en månad el mitt i vintern? Det är ändå tusenlappar för många i villa.

Knivskarp konkurrens och Göta Energi har ca 10% vinstmarginal. De går med vinst på de kunder som stannar ett år eller mer.

Det kan också vara så att de köpt terminer som de behöver fylla. Alltså att de redan committat att köpa elen men saknar kunderna :slight_smile:

“90 dagar uppsägningstid” står det

6 gillningar

Sedan kan jag också nämna att Göta Energi debiterade mig 500 kr i avgift pga “förtida uppsägning” när jag bytte elbolag efter ett år i helt rätt tid.

Lyckades tjata bort det via kundtjänst dock… För allt var i sin ordning.

1 gillning

Läser man på Göta Energi Reviews | Read Customer Service Reviews of gotaenergi.se så finns det många många som tycker att de sysslar med “shady business”.

1 gillning

Jag har frågat runt lite mer och de verkar helt klart inte vara något roligt företag att ha att göra med.
De ringer och tjatar till dödagar etc och försöker sälja på mer saker.

Så inget för mig iaf, orkar man med jobbiga företag kan man eventuellt tjäna en peng dock.
3 månaders uppsägningstid är ju också rätt fult.

Har vi nån tråd där man diskuterar hur bra olika elbolag är?
Tänker på enkla att ha att göra med, inget strul, inga konstiga/okända avgifter, bra kundservice (om det skulle behövas) etc.

De verkar ju jobbiga, men jag får ändå säga att tre månaders uppsägningstid är mer rimligt om man har en månad gratis mitt i den här legendariskt dyra vintern.

Vet inte, sök, och starta en om du inget hittar. :slight_smile:

1 gillning

Du kan starta en, men det blir nog en tråkig list-tråd som åldras dåligt. Du kan sortera på kundnöjdhet hos Elskling.

1 gillning

Skönt att se “sitt” bolag tvåa på den kundnöjdhetslistan.