Jag är nyfiken på att testa att göra egen musik och då främst elektronisk musik.
Hade ett program för en herrans massa år sen, tror det hette Music 2000 (ja, det borde alltså rent teoretisk vara 22 år sen) som var enkelt och lätt att förstå.
Har försökt söka på olika program men de verkar vara hemskt avancerade.
Finns det någon i forumet som kan rekommendera ett bra nybörjarprogram och som gärna får vara gratis. Som nybörjare är det svårt att få en bra överblick vad alla google-resultat kan erbjuda och hur man jämför.
Har du testat FL studio?
Tyckte det va bra. Tror dom har lite olika versioner och nån prova på om jag minns rätt…
Var ett tag sen jag höll på med det men då var det populärt.
Garageband på iPad/iPhone har ett ganska häftiga läge där man sätter ihop loopar och liknande i ett rutnät. Såklart grattis om du har en iPad/iPhone. Saknar läget i Garageband på macOS.
Reaper är gratis (eller, de har oändlig trialversion och ber dig betala men det kan du strunta i efter samvete).
Av denna anledning är det väldigt populärt och det finns mycket guides online. Krävs en del fipplande för att komma igång men så är det nog med alla. Installera VST-plugins med mera.
Du kan testa Soundtrap gratis, gillar du det kan man signa upp sig för minst 79kr. Inte insatt i programmet själv men det är populärt hos musiklärarkollegor.