GZUR visas felaktigt i portfölj på Avanza?

Någon mer än jag som har problem med att GZUR för tillfället visas felaktigt i sin portfölj på Avanza?
Det ser ut som att deras system inte hittat instrumentet. Kan innebära att man ej kan sälja sin position om man skulle vilja?

Såhär ser den ut:
bild
Och man kan ej längre klicka sig in på detaljer om fonden.

Jag är mycket oroad. Ringer Avanza på måndag morgon.

3 gillningar

Ser likadant ut hos mig.

1 gillning

Samma här. Gäller även det relaterade Daily Hedge-instrumentet. Utgråat på kontovyn, ej klickbart där. Däremot om man går direkt till instrumentets sida så ser man ett orderdjup.

Antagligen Avanza som har problem som vanligt. Får se på måndag. Posta gärna ev. svar från supporten här om du orkar @salladen . Tack.

1 gillning

Samma med wisdomtree silver. Står följande på deras hemsida:

” The DE ISIN of this product will be merged with the JE / GB ISIN on or around 19 August 2022 / 02 September 2022. Please note that no action needs to be taken by holders of this product and there will be no impact on the name, management, price or investment objective of the product. This is purely a security identifier change for certain German listed securities issued by WisdomTree – once the transition is complete, this product will no longer be searchable by the DE ISIN, instead investors should use the existing JE or GB ISIN.”

2 gillningar

Intressant. Men. Kanske är jag naiv, men detta är ju en Corporate Action, och borde inte Avanza snappat upp det och informerat deras kunder som håller produkten?

Jag ringer på måndag och frågar vad som pågår.

2 gillningar

Avanza: I och med namn/ISIN/ticker byte så är de utgråade i portföljerna några dagar till Avanza får den nya informationen. Vill man köpa/sälja får man ringa dem.

6 gillningar

Tack för ditt svar! Trist att man inte får informationen i förväg av banken bara.

1 gillning

Fortsatt fundering här. Den hedgade (EUR)-versionen av papperet blev förvandlat till den börshandlade fonden “ETFS EUR Daily Hedged Physical Gold ETC”. Den går sedan dess fortfarande bara att sälja, inte att köpa. Handelsstoppad av någon särskild anledning? Någon som vet mer när det är löst?

Avanza verkar ha problem i med tyska ETC:er i största allmänhet. Om man försöker handla med GZUR får man detta meddelande:

Köpknappen är fortfarande utgråad för mig. Har du fått någon förklaring vad som hänt?

Ser ok ut för mig i appen

Fick svaret att de inväntar faktablad för produkten, kostnader/courtage osv. för att ev. återuppta handel sen. Typ.

1 gillning