Hjälp, behöver hjälp med att ordna Revisor intyg till banken

Jag har ett AB och en enskild firma och planerar att utöka mitt bolån. Jag har skickat div uppgifter till banken som godkänt alla siffror men behöver nu ett intygande av en auktoriserad redovisningskonsult eller Revisor. Jag har sedan 2006 fått hjälp av samma person med redovisningen men för tillfället är hon inte auktoriserad så jag behöver extern hjälp ed detta intyg. Vet någon var jag kan vända mig eller om det finns någon här som kan ta sig an detta i närtid. Alla uppgifter finns färdiga inkl 2021 år bokföring för både enskilda och AB:t

Mvh

Gräv där du står! Är det en bank på orten, så kan du börja med att fråga där vilken person som de rekommenderar. Annars får du fråga din omgivning.

Sverige är stort. Bor du i Stockholm känns det meningslöst att skicka dina papper till en stor revisionsbyrå i Stockholm. Om inte annat lär det bli oerhört dyrt.

Förr i världen hade jag rekommenderat LRF Konsult. Numera är de uppköpta av ett riskkapitalbolag och heter Ludvig & Co. Känns inte lika bra, men kan kanske funka.

1 gillning

Hej Anders,

Är i samma situation som du var i för ett år sedan. Fick du tag på någon auktoriserad redovisningskonsult eller Revisor som du kan rekommendera?

Vänligen,
Josefin

Hej ja jag kom på att Unionen gjorde reklam för detta i något sammanhang. Då jag är medlem i Unionen så kontaktade jag dom som hjälpte mig omgående. Jag skickade in lite underlag iform av lönespec, utdelning och taxerad inkomst och deras revisor hjälpte mig inom några dagar utan kostnad. Helt fantastiskt nöjd med det.

Mvh
Anders

1 gillning