Årsredovisning till Bolagsverket

Hej,

Jobbar som hyrläkare ngr v per år utöver min ordinarie tjänst, således ngr enstaka fakturor på år. Årsredovisningen till Bolagsverket ska för min del vara inlämnad 31/7. Mailade precis den redovisningskonsult som hjälpt mig med bokföring och får som autosvar att han är sjukskriven. Antar att jag nu måste göra detta själv! Antar att jag inte kan finna ngn annan som kan hjälpa mig med så kort varsel nu i sommar? Har ngn tips på ngn som kan hjälpa mig tas det tacksamt emot! Om det är ngn som kan tänka sig guida mig kan jag tänka mig betala för detta! Alla tips tas tacksamt emot!

Årsredovisning online eller liknande tjänst. Guidar dig igenom processen steg för steg.

1 gillning

Sök på din stad på den här sidan:

Tagit bort reklaminlägg från tråden, all reklam behöver godkännas först.

Det går att läsa mer här: Annonspolicy

Hej,

Jag hakar på denna tråden med en relaterad fråga.

Ska man helst ta hjälp av en auktoriserad redovisningskonsult för årsredovisningen eller är er erfarenhet att ni kan sova gott även när ni tagit hjälp av icke-auktoriserade?

Beror på hur komplicerad verksamhet du har och vilket regelverk samt vem årsredovisningen riktar sig mot.
Vanlig konsultverksamhet eller enklare försäljning av varor där det bara är du och Bolagsverket som kommer titta på årsredovisningen - då spelar auktoriserad mindre roll.

Är det mer komplexa transaktioner och redovisning enligt K3/IFRS med koncernbolag m.m. där årsredovisningen även kommer användas som underlag för att få in mer kapital - kör på auktoriserad.

2 gillningar

Tack för svar!
Skulle säga att verksamheten inte är komplicerad (enmansbolag/“vanlig konsultverksamhet”) med ganska få verifikationer - omsättning runt miljonen.

Finns det någon sammanställning av rekommenderade icke-auktoriserade redovisningskonsulter?