Jag har nyligen startat ett AB och behöver bygga och publicera en hemsida för att marknadsföra mina tjänster. Det verkar dock vara en djungel med vilket hosting paket som man ska välja. Jag ska nog klara av att bygga hemsidan i Wordpress med något snyggt template. Och jag behöver bara en email-adress. Dessutom har jag redan skrivet mitt content och domänadressen är ledig. Är det någon som har ett tips om vilken hosting leverantör och paket som skulle kunna passa mig?
Behöver du något enkelt och snyggt som inte kräver alldeles för mycket jobb - tänk på vad du lägger din tid på för att komma igång med att tjäna pengar. Rekommenderar squarespace och en google business email så du kan få din egen epostdomän men i Gmail.
Tack för tipset! Deras templets ser grymt snygga ut och verkar vara enkelt drag and drop concept. Ska kolla vidare på dem som alternativ till Wordpress. Deras inbyggda analytics verkar också smidig och ev. tillräcklig.
Jag tycker Oderland är riktigt bra. Jobbar med att skapa hemsidor och dom har en bra, svensk telefonsupport som jag haft mycket glädje av.
Dom har också en Managed Wordpress -lösning om du vill ha hjälp med skötsel. Annars är deras enklaste paket toppen om du sköter uppdateringar och backup själv. Tror det kostar typ 180 kr/mån och då har du e-post och ett bra webbhotell med enkel WordPress-installation.
Tack! Jag har kollat på dem tidigare och fick en känsla av de var en “jätte”, dvs för stor för att få bra service av som en liten kund. Bra info att det inte verkar vara några problem att jobba med dem!
Jag har också börjat nysta i detta med hemsida och domän och tittat på tipsen som lämnats i tråden.
Tänkte höra en uppföljning hur det gick för dig, vad du valde och eventuella lärdomar längs vägen du förstått.
Jag vill skapa en hemsida för min konsultverksamhet så behöver bara ha information på hemsidan. Inget avancerat.
Jag rekommenderar Inleed som webbhotell. Prisvärt och väldigt snabb support. 19 kr/mån för deras baspaket vilket bör räcka, annars är det enkelt att uppgradera.