Det jag hör är att du saknar kontakten med en partner? Jag hör även att du är lite äldre och har konton fulla med pengar. Jag ser även att du är duktig på att sätta ord på dina tankar. Jag tänker därför att du kanske bara tänker på det här onödigt negativt.
Du är alltså en vältalig äldre man med mycket pengar och hög disciplin? Jag ser dessa saker mer som starka fördelar för dig.
Du är man som tur är så alla dessa faktorer jobbar till din fördel. Nu är ju bara frågan hur använder du dessa resurser för att upp nå dina mål? Jag undrar om du har använt dina pengar för att leka? Testa att köpa en rolig v8a bil hör mullrert tryck på gasen och lev lite. Nu är pengar roligt inte en belastning mer. Ta bilen åk ner till någon lokal bil träff. Träffa lite människor är bilen nog häftigt kommer både män och kvinnor att inleda kontakt med dig. Du får både roligt och de sociala på samma gång.
Om inte bilar är din grej gör samma med båt, flyg eller hockey kort. Hitta sätt att omvandla dina pengar till sociala kontakter. Jag tror du har större möjligheter än du inser.
Jag är ungefär i samma situation nyligen utkastad från hemmet av min fru. Jag har också svårt att hitta vad jag vill göra, just nu bor jag hos mina föräldrar och kommer snart leta upp eget boende. En anledning till att detta känns så konstigt är att jag har aldrig bott själv flyttade direkt från föräldrarna ihop med min flickvän
Vill inte vara dum på något sätt nu. Men tro inte på något sätt att du är unik. Du tycker det är svårt och prata med folk pga fixering av pengar och avslutat förhållande och se ingen anledning och fortsätta. Prova 10 års mobbig som fått miljoner att somna in för gått. plus få livet fördärvat av sjukdom.
Kan en sån ändå lära sig bli social och vara glad över att leva, så kan du med din penga fixering.
Men det låter som din fixering har gett dig svår ångest. Till den grad att du verkar se dig själv som ett större offer.
Som en annan sa så är det nog bäst du söker hjälp av experter. Detta är nog mer än att du bara är fixerad vid pengar. Och då är det viktigt du söker hjälp innan den här
Men visst, klart det finns fler fiskar i havet. Kanske inte fokus just nu för TS dock som verkar vara inne i en depression och behöver professionell hjälp.
Jag har själv haft episoder av depression. Kände mig lite som du skriver. Om jag tagit professionell hjälp så hade jag nog kommit ur det snabbare. Nu tog det istället några år.
Tyvärr var själva depressionen ett hinder för att söka hjälp. Också det kändes nämligen poänglöst.
Gå till en psykolog och säg det du skrivit här. Bara gör det!
Jag är ledsen om råden du fått känns lite nedvärderande. Jag har själv haft stor problematik med depression och känslor av meningslöshet och de råd man fick upplevdes lätt så. I stunden om givaren faktiskt visste hur man kände skulle de nog också vara just det.
Problemet är dock att lösningen ligger i de där sakerna som känns små och fjuttiga, att i samband med vård göra de små sakerna som känns så extremt obehagliga, jobbiga, ångestframkallande och svåra samtidigt som man lägger ner allt man har för att stormen man befinner sig i inte ska svepa med en fullständigt. Men när luckorna av minuter, timmar och tillslut dagar och veckor där stormen avtar och man bara vill falla ihop utmattad och vila behöver man använda tiden till att göra alla de där små tramsiga sakerna som andra tipsar om som känns nedvärderande och tramsiga. Någonstans där ligger lösningen. Tror det är viktigt att du kontaktar vården och ber om hjälp med din situation omgående. Känns det svårt att att göra det be någon om hjälp, det kan vara svårt att orka ta tag i det själv.
Nej, yngre och fräschare. Väldigt stor skillnad. Varför inte om han ändå (mot sin vilja i detta fall) byter partner? Många framförallt män kan haka upp sig på sitt ex och nästan höja denne till skyarna, vilket jag misstänker är vad som händer i detta fall. Vi är även visuella varelser, så detta kan hjälpa honom att komma ur det lättare.
Han är inte första och kommer inte vara sista snubben som är med om detta. Ofta skrattar/småskäms folk över hur de tänkte när de var inne i det, typ ”hur kunde jag hänga läpp över henne?”.
Eller så behöver han bara ligga av sig med någon annan så känns det bättre sen. Vi är ganska primitiva sådär. Hjälper inte det kan man såklart ta det vidare.
Jag gjorde den där testen utifrån hur jag kände mig när jag hade blivit seriöst dumpad, alltså “stick, jag vill aldrig se dig mer” dumpad, för många år sedan. Svaret jag fick var:
“Dina svar indikerar att inläggning på psykiatrisk klinik bör övervägas.”
Det var säkert så då och hade jag bara orkat och vågat så borde jag förstås ha pratat med någon om det. Efter några år gick det ändå över.
Jag tror ts dessutom underskattar hur många yngre kvinnor det är som går igång på män som TS. Jag säger ung och fräsch kommer göra toppen för TS självbild. Men vi verkar vara lite av en udda fågel här så tror inte vi får speciellt mycket medhåll.
Han frågar väl hur andra gör? Som har ett starkt intresse för ekonomi och pengar. TS verkar vara av uppfattningen att detta är dåligt. Så tolkar jag det som iaf?
Jag tänker just tvärtom. Att TS sätt att vara och intresse är starka tillgångar bara i ett annat sammanhang. TS har varit för mycket i sin x partners värld skulle jag tro. Och nu tror att bara för att hon tyckte de var dåligt tycker alla de.
Sen känner jag inte TS så vet inte exakt. Men tolkar det så. Kan ju iof vara jag som missförstått TS.
Jag hamnade för några år tillbaka i lika situation, men med barn inblandat som jag får inte se regelbundet (flyt från Sverige)
Byggde murrar runt och fokuserade på mig. En kort stund kändes bra att återhämta sig på den vis, i min värld. Sen blev tomt.
Den som hjälpte mig är ren fysisk utmaning = gym plus alla andra outdoor aktiviteter. Det hjälper att hjärnan släpper tänka.
Åt andra håll, vi människor är sociala och vi behöver varannan att leva / överleva.
Vad ska man göra med pengar om de får inte oss att skratta, uppleva och skaffa minnen?
Tråkigt när man hus men inte hem och det känns tomt där. Synd om man har bilen men ändå upplever inte nya platser. osv
Har du svårt att prata med dina sociala kontakter vägra inta söka psykolog eller nån annan stöd hjälp.