Tips på Situationsplan

Hej, ibland behöver man diskutera

1 gillning

Kanske kolla in detta? :slight_smile:
Kämpa på!! :muscle::grinning:

1 gillning

Vi skulle behöva bättre information om ’affärer’ och ’livshändelser’ för att kunna hjälpa dig.

Men kortfattat: gör av med mindre än du får in och betala av dina lån med överskottet.

2 gillningar

Jorå kikat där men inte riktigt min situation som funkar där. Tack ändå för de stöttande orden

1 gillning

Affärsmässigt har de varit allt mellan himmel o jord

att göra av sig med kostnader och betala av mer på “lånet” är självklarhet.
Men inte alltid möjligt. Och i den takt och med den kompis räntan så när man förstått ekonomi så blir man lite äcklad över hur situationen ser ut

Ok verkar rimligt.
Jag tycker att du borde försöka skaffa ett mer stabilt jobb som kan ge dig lite lugn och ro i tillvaron.
Då kan du fokusera mer på ditt barn istället för att jaga nya affärer hela tiden.

Trust me, såfort jag löst av mina såkallade nära så är planen att gå ner mycket i arbete och dra nytta över de man skapat i form av passiv inkomst och kunskap efter denna resa

Det låter också som du bör ta hjälp av en jurist för att reda ut de privata lånen.

Måste tillägga att fokusen har alltid varit på barnet och därav har jag många gånger endast betalat räntor. Samtidigt som jag är ensamstående och med alla affärer så lyckas jag göra allt ganska mycket när hon är i skolan och sent på nätterna. Samtidigt som vi har en underbar relation och hon får ta del av både aktiviteter och allt. De är mest jag som lider utav min situation så att säga även om man kan säga att de kanske speglar av sig. Håller en bra fasad uppe :muscle::muscle:

Du har rätt, men samtidigt efter hela min resa så ska jag vara ärlig så känns de billigare bara att betala och göra sig av med folket och fokusera på sin egna framtid än en långdragen process med en massa tjaffs o grejer