Min resa från för stort jobbfokus, slösaktighet och utbrändhet till att jobba lagom och ta hand om mitt liv, min familj och min ekonomi

Hej

Skulle vilja dra min historia och kanske få några tips på vägen.

Jag jobbar som sjuksköterska och ligger väl på övre medel i lön. Ganska trött på jobbet, men känner en lojalitet till avdelningen då jag fått en betald utbildning på ett år. Jag känner inte att jag vill byta nu och har mycket bra kollegor som gör jobbet mycket roligare. I och med min vidare utbildning har jag fått andra mer stimulerande arbetsuppgifter och ansvar. Är utbildningsansvarig inom akutsjukvård på den avdelning där jag är.

Men för att förstå hela min bakgrund så ska jag nog ändå börja från början. Jag har jobbat tio år som sjuksköterska, var av fem som bemanningssjuksköterskor och egen företagare (AB). Efter fem år inom den annorlunda men högavlönade sidan av sjukvården gick jag in i väggen. Jag var bara sjukskriven åtta veckor och kunde sedan börja arbetsträna. Under sjukskrivningen så funderade jag över livet och insåg hur jag hade levt i alla dessa år - försummat barnen och intressen, bara fokuserat på jobbet och pengar. Hade ett förhållande med barnens mamma under större delen av denna tiden, men som gick i kras efter tre år inom bemanning, dock av helt andra anledningar. Men under dessa veckor som jag var sjukskriven så insåg jag att jag inte kunde fortsätta som jag hade gjort. Jag avvecklade mitt företag och blev helhjärtad landstingsanställd, vilket gjorde så klart att lönen gick ner drastiskt.

För att avsluta min livs sammanfattning de senaste åtta åren så har jag inte jobbat inom bemanning på över tre år, jobbar 100 % på landstinget, har en superbra relation med mina barn och en ny sambo. Barnen bor till och med mer hos oss en hos sin mamma. Vi har ett underbart hus med mycket frihet och trots att vi har mer lån nu än vad jag någonsin haft så känner jag mig mer fri och mer ro i själen.