Hur mycket lägger ni på era + barnensaktiviteter per termin?

Ren nyfikenhet. Undrar hur mycket ni andra spenderar på era hobby/intresse/aktiviteter.

Vi är en väldigt aktiv familj som sysslar med olika aktiviteter och har följande avgifter per termin (halvåret):

1. Min partner: 2000kr (1 sport)
  2. Jag: 4000kr (2 sporter)
  3. Barn 1: 4000kr (13 år gammal, 1 sport + musik)
  4. Barn 2: 5000kr (10 år gammal, 2 sporter)
  5. Tävlingar, läger osv: 10 000kr
  6. Mycket skidåkning med hela familjen i Sverige under hela vintern (1 barn som tävlar med skidor) ungefär 80 000kr totalt inklusive boende, liftkort, mat och bensin
1 gillning

Har inga exakta siffror men än sålänge är det väl bara jag inom familjen som har fritidsintressen/hobbys som kostar lite mer pengar. Jag både cyklar och sportfiskar.

2024 blev nog dock det billigaste året pålänge. Nån tusenlapp totalt på fiskekort och kanske 1000kr totalt på fiskeutrustning.

På cykeln la jag nog inte en enda krona. Men normalt så brukar det bli några tusenlappar på service/reperation/underhåll varje år. Ett par hundra i månaden på träningsappar.

Ett grovt överslag i snitt ett “normalår” så kanske det blir 1000-1500kr/månad inkl tävlingsavgifter och resor till dessa.

1 gillning

Lägger ni 210.000 kr per år på sportaktiviteter?

1 gillning

Kostnad för barn som tävlar med egen häst boende i storstadsregion, utan att räkna med kapitalkostnad- ca 20000 SEK/månad.

1 gillning

Vi betalade ungefär 130 000kr till avgifter för sports, musik och hela skidsäsong (inklusive Skipass, coachning, boende och mat). Det är inte bara barnen som åker utan vi är också aktiva åkare :grinning: är det onormalt?

1 gillning

Nja, det är nog rätt normalt. Vi lever ett aktivt liv med dyra materialsporter men lägger ner en bråkdel av er. Men vi gillar att leva ganska snålt i övrigt och har gratis boende i fjällen vilket underlättar.