Gjorde mitt återinträde på börsen i februari efter 18 års frånvaro. Har sedan dess fram till juni snittat ~23,7K/mån i månatliga investeringar. Kommer väl dock minska det till 10K-15K/mån inom det snaraste då det nu är dags att fixa trädgård och eventuellt garage. Ser inte amortering som sparande/investering, men dit går cirka ~10,5K/mån. Därutöver ~2K i barnsparande.
Hushållet har en nettoinkomst på ~50K/mån, där jag och min bättre hälft bor i en nybyggd villa tillsammans med en tonåring (på halvtid), en 18-månaders och två stycken ganska kostsamma varghundar. Har dessutom en osunt stor fordonspark med 3,5 bilar.
Snart dags för den halvårsvisa revisionen av hushållsekonomin för att se var man ytterligare kan minska kostnader för att kunna investera mer. Känns som att det är dags att sluta snusa nu, där har vi runt en tusenlapp i månaden som kunde gå till bättre saker…
Sparandet/investerandet är i processen att få ett nytt upplägg, men har hittills bestått av ungefär 60% fonder, 20% Lysa och 20% Opti.