Hur placerar man bäst i US treasury bonds på Avanza?

Nu när treasury bonds har attraktiv avkastning, hur gör man bäst för att exponera sig mot dessa på Avanza?

Jag är ffa intresserad av att exponera mig mot 2-åriga. Sparkonton med bindningstid är inte intressant, och alla sparkonton utan bindningstid är suboptimala ur ett inflationsperspektiv

1 gillning

Finns inga billiga alternativ mig veterligen, AMF räntefond mix är troligen bästa alternativet.
ETFer finns men blir för dyrt.

Just specifikt 2 år blir svårt, men det finns ju en del ETF:er med 1-3 år maturity. Kanske någon av dessa går att köpa via Avanza?