Jag har absolut övervägt Lynx Dynamic och är lite inne på att byta till den, det som får mig att tveka är den lägre belåningsgraden (80% istället för 85%) och att den verkar ha lite högre korrelation med börsen vad jag kan se.
I Januari bytte jag ut Seb asset selection mot NorQuant Multi Asset D men fick ångra mig bittert då jag missade hela uppgången i Seb asset selection
Det smartaste kanske är att ha Lynx Dynamic och Seb asset selection men jag vill försöka hålla nere antalet fonder.
Har jobbat med diversifiering av aktieportföljen med att fylla på med fler aktier sedan februari. (Ytterligare diversifiering har skett med fonder men är inte med i bilderna nedan).
Portföljen består av svenska aktier och värdet har växt med 25% sen februari. Detta har i princip skett pga nyköp då själva investeringarna har gått ner med drygt 13%.
Ser ut som du håller på skapa egen Sveriges indexfond ?. Blir smidigt jämföra avk mot Plus Allabolag Sverige index . Då kan man utvärdera om det var värt extra jobbet istället för att betala 0,22% i avg för att få det i bredaste paketet alt. Nordnet indexfond Sverige 0% i avg .
Du har missat @Johann att jag uppfaterade dig på din PM att jag bytte allt till 100% Dnb Global indeks. Du tom svarade till mig men ser ut som du börjar bli gammal och glömsk haha . Du glömde bort att du godkände fond byte . Hade svårt sova med 50% Sverige hög risk
Det beror på om börsen går upp/ned under fondbyte. Ibland vinner man ibland förlårar .
Annars kostar det inte något att byta fonder .
Bäst av allt är att låta bli göra fondbyte. Sitta still i en global indexfond och hitta andra roligare fritidsintresse .
Jag har mina Isk hos Nordnet då blir det svårare välja Avanza Global. Sedan tycker jag att det har inte så stor betydelse Esg eller Ej. Det kvittar för min del
Inte alls omöjligt då LF Global indexnära är mitt favorit fond på plats nr.1 . Men Dnb Global indeks är minst lika bra . Bäst att inte ändra något och låta det vara i fred
Min portfölj:
Amf aktiefond global 35%
Lf global indexnära 35%
Dnb norden index 30%
Har landat i denna portfölj efter en massa bytande hit o dit! Ska försöka koncentrera mig mer på att öka o optimera månadssparandet ”i dessa tider” än att lägga tid på att ”hitta bästa fonderna”! Så, inloggningsförbud för mig på Avanza från och med nu!
(Tack för ett mycket bra forum!)