Hur ser er portföljutveckling ut sedan ni påbörjade ert långsiktiga sparande?

Som frågan lyder, hur länge har ni månadssparat och ligger ni på + totalt sett sedan ni påbörjade ert långsiktiga sparande?

Själv så har jag varit på börsen i ungefär 5 år, dock så påbörjade jag mitt långsiktiga månadssparande för 3 år sedan i breda och billiga fonder och ligger idag ca +15% totalt trots senaste tidens börsras.
Vet ej om detta är bra eller dåligt men det är så det ligger till iallafall.

Tänkte att man förhoppningsvis kan inspireras av varandra och andras långsiktighet, speciellt i dessa sura börsdagar som råder nuförtiden.

Mvh, Johan

1 gillning

Jag har bytt banker hit och dit flyttat mina Isk men senaste 5 år har jag haft bara globala indexfonder med enstaka tapp vid onödiga fond byte men ligger lite sämre än LF Global indexnära. Men antar att det är bara några % skillnad. Lika så ligger jag nära global indexfonden senaste 10 år. :+1:. Svårt att veta exakt när man inte har haft samma fonder hela tiden och flytt mellan banker. Men inget att bry sig om då det brukar bli bra långsiktigt då jag har aldrig koll på portföljen att räkna kronor och %. Det blir ändå vad det blir av det. :person_tipping_hand:

2 gillningar

Har bara sparat långsiktigt i ett par år, men just nu är totala avkastningen (SRR)

image

Innan senaste raset låg jag +28% (dock med lite mindre kapital investerat)

1 gillning

Det var ungefär 15 månader sedan jag startade lite försiktigt.
Utvecklingen ligger idag runt +6%. Men räknar man i kronor så ligger jag minus.
Det känns ändå ganska bra då jag har ett större månadssparande idag och en ganska lång tidshorisont.