Hur stor del av portföljen av BTC?

Hej

Hur stor del av er portfölj kör ni i krypto?

Tänker själv ca 8-10% BTC och 4-5% ETH

jag kör majoritet av DNB Global Indeks 60% och Plus alla bolag sverige. (20%)

Öka i krypto eller öka i fonderna.. så kluven..

hade lysa haft krypto som val mellan 5-15% hade jag kört det upplägget varje dag :raising_hands::star_struck:

1 gillning

Ingenting alls

3 gillningar

Målvikt 3%. Nuvarande vikt 2,57%. Ombalansering då innehavet skiljer sig > ca. 25% från målvikt.

0%. Undviker rymden investeringar till 100% :rofl::joy::tada::+1:

1 gillning

Jag tänker att noll procent är en bra nivå där

1 gillning

Kikar på 0% som mål ett tag till.

1 gillning

Har aldrig haft krypto och kommer inte ha 2026 heller.

1 gillning

0 procent. 90 Dnb global, 10 plus Sverige alla bolag.

30% krypto 30% indexfonder 30% aktier och 10% ädelmetaller.

1 gillning

Min broker Scalable Capital som också har en rad olika alternativ Robo alternativ, ESG, Guld, Råvaror etc hade ett kort tag även crypto. Det alternativet försvann efter FTX crashade (det var en del av deras cryptoporfölj) :sweat_smile:

Tycker inte Crypto har att göra i en aktiebroker. Hatar att se tabben med crypto där de har en massa shitcoin ETCs till försäljning. Direkt efter FTX och den stormen kunde man dölja den men nu har havet slutat storma så den är tillbaka och kan inte tas bort. :weary_face:

1,5% av totala Avanza-portföljen

6,5% av min Golden Butterfly (som är en delmängd av totalen)

Har ingen ideologisk eller principiell ståndpunkt när det gäller bitcoin eller annan krypto - tycker mest det är kul att ha med ett annat tillgångsslag. Har sorterat in btc som en del av guldet (GB är som bekant 40% aktier, 40% räntor och 20% guld)

Mvh Kroken

Har kört ca 2 % sedan det kom ETFer, ombalanserar vid behov varje kvartal (till skillnad från resten av portföljen som jag ser över halvårsvis). Har inga starka åsikter om vart det tar vägen i framtiden men har noterat att det är ett tillgångsslag som har hängt kvar ett tag nu så det känns bra att ha en liten del av det. Ännu så länge har det gått väldigt bra.
Dock är det Lekhink och det enda som jag har där.

0% faktiskt.

1 gillning

Hur stor andel krypto jag har beror på hur stark Bitcoin och Etherium är. :slight_smile: Kör också guld, som jag i senaste avsnittet hörde var helt idiotiskt. Sådan är jag.

Ombalanserar aldrig.

0,03% vilket är något lägre än min tillåtna exponering på max 0,05% för enskilda innehav i “lekhinken”.

3% som jag aldrig rör och ombalanserar alltså inte. Ser det som en del av lekportföljen.

1 gillning

Under 2016-2019 lade jag 5% av mina totala investeringar på Bitcoin. Utvecklingen har ju varit helt fantastisk och 2024 utgjorde Bitcoin 25% av portföljen. Eftersom jag närmar mig pensionen började jag sälja av väldigt aggressivt för att omfördela till mer stabila tillgångar.

Hmm, skulle väl inte på lång sikt anse att guld o BTC o andra krypto-valutor har samma säkerhet, att behålla sitt värde. Trots att guldet nog kanske kan anses övervärderat just nu

En avsevärt högre volatilitet för krypto, både på lång - o kort sikt.

Cirka 2 procent.