Huspriser i fjällen = Räkna med störtlopp i prissänkning!

Allt talar för att priserna på bostadsrätter och hus i fjällvärlden (speciellt i Sälen som ligger i elområde 3…) kommer att störtdyka i vinter…Eller hur?

Ja, tror vi kommer se relativt tomma backar under sportloven nästa år… men det blir nog bara att folk inte säljer.

Tror jag med, vet några stycken som köpt hus där och räknar med att finansiera det med att hyra ut veckovis. Jobbigt när det inte blir uthyrt och lånet ska betalas!

Personligen tror jag flertalet kommer spara pengar genom att åka till Svenska fjällen istället för alperna så lär bli ungefär lika många som vanligt under sportlovet :man_shrugging:.

3 gillningar

Har man redan boendet och inte säljer så vette tusan om man skippar skidresan.

Det kostar liftkorten, maten ätes hemmalagad.

Speciellt när folk inser att utlandssemester på sommaren, den blir tuff att hantera. Jag tror det blir packat nästa sommar på hemestern.

Bokningsläget är bra i de svenska fjällen, det är redan nu knepigt att hitta lediga boenden i populära veckor. Ingenting tyder på någon kris just nu

Yes, har hört att många resebyråer nu gör sig av med kapacitet…

1 gillning

Du får kompensera med extra mycket Rönneholms glass (ja, de pajasarna särskriver) på Södertull istället. :sweat_smile::icecream:

1 gillning