Hej,
Jag försöker lägga till informationen om “Försäljning av värdepapper” i Inkomstdeklarationen för de aktier jag har sålt hos min grekiska aktiemäklare.
Jag ser att det finns ett alternativ “Importera försäljning av värdepapper”. Där står det att jag kan använda filen “BLANKETTER.SRU”. Om jag förstår väl är det här formatet som detta importverktyg förstår.
Men efter att ha googlat, kunde jag inte hitta någonstans hur den här filen är uppbyggd, eller något exempel, som jag kan använda som en början.
Är det någon som vet formatet på BLANKETTER.SRU? Eller har du ett prov som du kan dela med mig av?
Tack så mycket
PS: Thank for the understandng for my bad Swedish, I am using Google Translator.
.SRU filer kommer från diverse skatteprogram som företagare och redovisningskonsulter använder.
Hur formatet är har jag ingen aning om men kan ändå tänka mig att det är en simpel .txt fil i grund och botten.
(inlägg raderat av författaren)
Eftersom jag skapade ett prov som fungerar vill jag dela det med dig:
#BLANKETT K4-2023P4
#IDENTITET personal_number YYYYMMDD UNIQUE_NUMBER
#NAMN your_name
#UPPGIFT 3100 100
#UPPGIFT 3101 name_of_stock
#UPPGIFT 3102 17835
#UPPGIFT 3103 17957
#UPPGIFT 3105 122
#UPPGIFT 7014 1
#BLANKETTSLUT
#FIL_SLUT
Fält
#UPPGIFT 3100 → Antal
#UPPGIFT 3101 → Beteckning
#UPPGIFT 3102 → Försäljningspris
#UPPGIFT 3103 → Omkostnadsbelopp
#UPPGIFT 3105 → Vinst/Förlust
Om någon är intresserad för mer info, eller vet mer om det, skicka gärna ett personligt meddelande till mig för att diskutera.
Snyggt, har du ett exempel på hur filen ser ut som du kan skicka?
Hej
Här hittar ni information om hur man bygger SRU-filer: Teknisk information om filöverföring | Skatteverket
Där finns allt information som behövs för att skapa INFO.SRU och BLANKETTER.SRU (måste föra över både filerna samtidigt till Skatteverket).