Har under 10 års tid sparat på börsen med blandat resultat. I början för att nå till en viss nivå av ‘status’ eller ekonomisk trygghet. Men har kommit till slutsatsen att man lever här och nu. Som 17 årig åkte jag till Ghana och hjälpte en by att bygga barnhem sjukstuga osv. Som 20 åring reste jag från umeå till Hongkong utan att flyga på 60 tusen kr. Har dykt i skeppsvrak från 2 världskriget. Åkt skidor på glaciärer hamnat i laviner, seglat i stormar och ridit på steppen i Mongoliet.
Har hela mitt liv jobbat mer eller mindre i omgångar. Har nu familj med 2 smågrabbar. Har 70% belåninggrad på en villa värderat till 3,8miljoner. några hundra tusen i fonder Rätt bra pension, Eftersom jag börjat jobba tidigt. Men kom till slutsatsen här i veckan att vad du än gör med ditt sparande så kan vem som helst bara ta det ifrån dig med tanke på hur världen ser ut idag. Vilket får mig att känna lite hopplöshet. Även om jag är nöjd med mitt liv nu. Jag kommer fortsätta spara även om det inte är till något speciellt. Så njut av stunden allihopa. Försök att hitta det fina i eran vardag och sätt inte så jävla stor press på er själva. Framförallt jämför er inte med andra utan gör det du känner är bra för dig. PS jag tror AI är en bubbla eftersom vi är människor och vi behöver ett mänskligt perspektiv på saker i slutändan även om det inte är rätt perspektiv. Njut och må! Ni gör det så jävla bra allihopa vad ni än gör. MVH en arbetare av det äldsta yrket vi har.