Nu skall inkomstpensionsdelen av den allmänna pensionen på minPension.se vara uppdaterad baserat på PGI från 2020.
Eftersläpning, sa Bull.
Nu skall inkomstpensionsdelen av den allmänna pensionen på minPension.se vara uppdaterad baserat på PGI från 2020.
Eftersläpning, sa Bull.
Hej…
Kom in ca 125000kr denna gången, totalen är nu på 3547000kr (allmän/ppm/tjänstepension/eget)
48år
/H
Nu är min uppdaterad igen!
Inte för mig. Men det kanske rullas ut olika snabbt för olika användare.
Min är med uppdaterad nu 
Fel av mig. Kollade på Pensionsmyndigheten. På minPension var det nya siffror.
När kommer premiepensionen iår?
Även mina har kommit in för året, ca 142000kr denna gången!
Den brukar komma första helgen i December med handel måndagen efter.
Kvalifiserad gissning insättning 3-4/12 med upphandling av fondandelar 5/12.
Har ni koll på vad ”räntan” på pensionskapitalet i inkomstpensionen var detta året?
Och hur den kommer bli kommande år?
Hur ser ni vilken summa som kommit in till inkomstpensionen?
Det enda jag lyckas få fram är värdedatumet 2022-11-25 och totalt intjänat kapital.
Detaljerna om pensionsrätt, arvsvinst och administrationsavgift brukar stå i “oranga kuveret” hos pensionmyndigheten.
Hej gänget! Nu är det uppdaterat igen ![]()
Hej alla!
Iår kom det in 180000kr till inkomstpensionen, räknat sen 1/1-24 så är min totala pension upp ca 582000kr iår ,det får man lov vara nöjd med.
Yes på minpension.se är inkomstpensionen uppdaterad 2024-11-29.
På fredag sätts premiepensionsrätterna in:
"På fredag sätts intjänade premiepensionsrätter in på pensionsspararnas konton. Årets insättning är 54 miljarder kronor. Men det är bara en del av insättningarna till pensioner. Under året har också 341 miljarder kronor betalats in för inkomstpensionen. Arbetsgivarna betalar dessutom cirka 260 miljarder kronor i tjänstepensionspremier till sina anställda. Årets totala pensionsrättsinsättning blir därmed cirka 655 miljarder kronor. "
Mycket stålar
Var ser du hur mycket som kom in?
På minpension.se ser du nya totala värdet på din inkomstpension under intjänad pension - allmän pension - inkomstpension.
För att se föregående års totala värde 2023-12-31 får du logga in på ppm.nu och rulla ner på sidan och trycka “se dina pensionskonton”
Under rubriken “inkomstpension” ser du “Värde 2023-12-31:”
Sedan får du räkna ut skillnaden mellan nya totala värdet och värdet 2023-12-31.
Det låter mycket. Är inte maximal insättning runt 89 tusen? Eller har jag missförstått något?