Intervjuad om privatekonomi i podden Experterna | Bra sammanfattning av RT

En liten puff för en intervju jag gjorde i podcasten Experterna med Michel Westher som också hänger här i forumet från tid till annan. Normalt brukar jag inte puffa för när jag är med i andra poddar eller program, men det här tyckte jag var ganska bra eftersom vi fångade mycket av kärnan i RT tror jag. :slight_smile:

7 gillningar

Toppenfint avsnitt där du fick med “allt”!

Det märks att du gillar att prata om allt detta och din glädje smittar av sig.

Fint att du pratar gott om Sverige och vårt fina pensionssystem m m :).

Jag brukar tipsa folk om att alltid ge det lilla extra. Te x om du hyr ut ett boende, låt det finnas något där som gästerna inte förväntar sig och blir glada av att få extra.

T ex om du anordnar en kurs där det ingår fika, se till att det blir kalas med en superfika med lyxigt mycket kaffebröd, frukt, chips, godis som ingen förväntat sig så att deltagarna minns det.

T ex om du anordnar något som ska vara x antal gånger, bjud på en extra gång (men gör detta väldigt smart så att ingen missar den extra gången.)

OK det var mycket text för att komma till:

Intervjuaren ber om tips på en bok, du fintar och duckar frågan för att sedan säga att han får tre men han får fyra. Fantastiskt! :slight_smile:

2 gillningar

Lagt den i min pod-kö.

Och undrar över:

Varför?
Varför inte puffa?

Jag misstänker ofta folk i gemen undviker att dela/puffa för att man tycker att det är egotrippat eller så. Men… jag delar/puffar för det är det generösa jag kan göra. Och om jag tagit mig tid att vara del i något, så förstår jag inte varför jag inte skulle dela med mig?

Jag delar ju t ex när jag varit med i RT-podden, som ett sätt att få andras ögon på din kreation. Ja, jag delar ju för den delen av mig av RT-avsnitt/inlägg/mm som inte jag är med i också, så klart.

Men det fascinerar mig, detta.
Kanske för att jag till min natur verkar ha det inbyggt att jag vill dela med mig av sådant jag tycker om, som betyder något, som jag ser andra kan gagnas av. Månne?

(Nu blev det kanske vilt OT. Sorry.)

4 gillningar