Investera på engelska

Hej!

Jag har en tysk pojkvän som vill börja investera i aktier och fonder. Har tipsat om Avanza men det finns endast på svenska och är för svårnavigerat för honom.

Har något ett tips på hur min kille kan börja investera? Finns det någon bank som erbjuder service på engelska?

Tack på förhand!

Degiro kan vara ett alternativ.

Google översätt kanske fungerar?

Nordnet verkar ha sin tjänst på engelska.

Kan någon rekommendera nordnet?

Jag har inte prövat Nordnets tjänst på engelska, men är kund både i Nordnet och Avanza.
Skulle säga att de är relativt likvärdiga alternativ, även om många verkar föredra Avanzas kundgränssnitt. Nordnet är fortfarande långt bättre än de storbanker jag provat.

Kan man ställa in webgränsnittet till engelska i svenska Nordnet?
Här i Finland kan man välja mellan svenska, engelska och finska i appen, men i webgränsnittet finns bara svenska och finska som tillval…

Avanza är lättnavigerat. Om du hjälper honom några gånger i början kan han lätt köra på egen hand sen. Det svåra är inte att navigera utan att välja rätt aktier eller fonder.

Vet att man kan ställa appen på Engelska hos Nordnet men inte hittat något sätt att göra det på webben.

Men det är ju inte så stort gränssnitt i appen så att den blir svår att hantera på ett annat språk man inte kan.

Tack för alla tips!

Degiro erbjuder inte ISK. Nordnet är nog ett bättre alternativ i så fall. Själv använder jag deras app på engelska.

1 gillning

Hoppsan! Hann tänka att där har du fattat helt fel, men det är ju bara att läsa innantill.

Undra hur lång tid det tar innan de tänker börja trakassera oss befintliga kontoinnehavare ännu mer för att få oss att lämna.

Som jag redan skrivit i andra trådar får jag magknip varje gång Flatex har gjort en “förbättring”. :frowning:

Han är ju tysk så kan väl ändå inte ha ISK

Jag tänker att han bor i Sverige och därmed ska skatta här. Annars kan han ju bara skaffa ett konto hos någon tysk nätmäklare.