Investerings instagram konton

Hej, jag är relativt ny till aktier och kollar runt lite om det finns några bra instagram/sociala medier konton som är värda att följa?
Många av konton känns som dom inte har 100% koll på vad dom äger och känns mer att dom har kontona för att tjäna pengar på olika affiliate länkar och så.
Såklart har jag inte tänkt att koperia folks portfölj eller så, men gärna fått lite inspiration.

Dela gärna med er vad ni följer, ändå om ni inte tror på allt dom säger.

Tack för alla feedback!

1 gillning

Kan inte låta bli: :rofl:

Men ser fram emot tråden då jag inte hittat några som jag tycker är värda att följa över tid… :see_no_evil:

Välkommen till forumet förresten. :slight_smile:

6 gillningar

Problemet är väl att den typ av investeringar majoriteten bör syssla med är så oerhört osexig.

Lyssnar på podden och hänger i forumet för att jag är intresserad, men egentligen behöver man väl bara lyssna på ett avsnitt och börja köpa index.

2 gillningar

Följer just nu dom 10 största ungefär, men efter jag läst lite mer nogrant så märker jag att flertal av kontona verkar det går lite för bra för och gillar inte riktigt de anonyma konton heller.
Läste på den heliga sidan flashback om just dessa kontona och många verkar tro att avanza står bakom en del av kontona eller att det är personer som mest är ute för att känna pengar på kontona mer än att ge ut bra information.
Men är kluven på vilka som är bra och icke😕

Måste fråga vilka konton du följer på insta, då det finns många skojare där.

Följer dessa konton

Dom jag tror lite på:
Framtidsgurun
Mohammedsvagtillmiljonen
Sparmakarna

Meh tror på:
100miljonersmannen
Enkronaomdagen

Dom jag inte tror på:
Investmentcouple (de jag tror minst på)

Tror det är alla jag följer för tillfället

• rikatillsammans såklart :blush: