Aktietjuven Instagram

Jag har sedan ett tag tillbaka följt ett konto på Instagram som heter Aktietjuven. De erbjuder sin dyrt betalande medlemmar det ena efter andra +100% uppgångscase…. med daytrade/swingtrade…

Jag sitter nyfiket bredvid och tänker på hur/när det kommer gå åt skogen…. Men en liten del av mig tänker ju också att det ”fungerar” att de är duktiga och pålästa, etc. etc.

Har ni någon erfarenhet av just Aktietjuven? Någon som faktiskt har betalt och sett resultat eller kollat deras track record?

Jag tror inte ett dugg på att det håller i längden och att detta är ett sånt konto som dyker upp ett sådant här fantastiskt börsår och sedan försvinner när marknaden vänder….

1 gillning

Det är ju urtypen för en kreativ ”entreprenör”.
Kontot lägger jag i samma korg som alla de andra nya influencerkonton med balla namn som kombinerar några av prefixen eller suffixen ”kungen”, ”Pro” eller ”miljonären” i hisnande kreativ form. Men det är ju där någonstans innovationskraften tar slut.
Aktietjuven har även en webbplats, där man kan mot en liten blygsam avgift (699:-) kan få ta del av medlemskap ”GOLD”, i vilket man kan ana att det kommer avhandlas oerhört djupa hemligheter som förmodligen skulle få både Buffet och Musk gröna av avund.
Synd bara att det är ”SLUTSÅLT”. Och att det saknas all form av kontaktinformation eller uppgifter om vad det är för figurer som ligger bakom.
Attans.

3 gillningar

Det ingår också skatt i de där 699:-.

Nu är ju moms en form av skatt, men man brukar oftast skriva “Inklusive moms”.

Fascinerande att se alla dessa “börsprofiler”.

Hade jag haft en grym egen strategi för att trada/investera/spekulera hade jag definitivt INTE sålt den. Hade belånat mig maximalt och sen kört på för att behålla vinsterna själv.

5 gillningar

Haha ja jag vet, galet att det får fortsätta… men det måste ju vara folk som går på det och köper medlemsskap för 699kr… som torskar! Tänker alltid att det måste bita dem i arslet snart när misslyckanden blir publika… och folk börja kommentera negativt…

2 gillningar

Girighet (och hopp) är starkt.

När de “torskar” så startar de bara något nytt. :slight_smile:

1 gillning

Uppenbarligen finns det många sätt att lura folk🥶.

2 gillningar

Jag ställde en fråga öppet på deras instagramkonto och undrade vilka de var och om de kunde göra ett inlägg om sin bakgrund som investerare.
Resultat: inlägg borttaget och jag är nu blockad :joy:

9 gillningar

Hahaha!

Såg också någon som hade kommenterat deras inlägg med: “Har anmält er till FI” osv…
Jag tog ett par skärmdumpar för att se vad som hände… mycket riktigt, en stund senare var de kommentarerna borttagna…

Försökte också kolla upp bolaget bakom (Consultingnurse Sundbyberg AB) men körde fast lite…

Hade varit intressant att höra från någon som faktiskt betalat, vad man egentligen får för sitt fantastiska guld/platinum-medlemsskap :slight_smile:

Ett medlemskort att ha i plånboken, brevid det till Fantomenklubben? :wink:

3 gillningar

Meddelande som moderator
Efter långt övervägande och ett par rapporter har jag valt att stänga den här tråden och radera ett par kommentar inkl. “gräv”. Inte för att jag stödjer det som aktietjuven påstås göra, men jag för att jag inte vill att forumet ska bli ett ställe för spekulationer på det sättet utan att vederbörande får komma till svars.

Det finns andra ställen på nätet som har det som idé (t.ex. Flashback, Småspararguiden m.fl.). Jag ser hellre att vi lägger fokus på att göra vårt eget sparande bättre och vara framåtriktade (annars kommer det inte finnas något slut på personer, företag, profiler och andra att kritisera). Hoppas det är ok, annars får vi ta en diskussion om det i en annan tråd. :+1:

13 gillningar