Investeringsklubben

Har pratat med investeringsklubben.
Är det någon som har varit i kontakt med dem?

Aldrig hört talas om…

Om ni vore så duktiga på aktier som ni påstår hade ni inte behövt göra reklam för er skitta utbildning här :slight_smile:

Alla omdömen på trustpilot är uppenbart köpta omdömen av konton med endast 1-2 omdömen totalt

Nej, men det luktar ser ut och låter som klassiska lycksökare som vill visa hur man tjänar pengar, men glömmer att berätta att bästa sättet som de lyckas tjäna pengar på är att försöka få småsparare att köpa kurser och supertips.

2 gillningar

Tack för svar!
Det skulle ha rejält med pengar för deras kurser……

Kan du inte köra lite med dem och låtsas vara intresserad och be om referenser? :blush:

Tänk på en sak, en arg missnöjd kund tar sig hellre tid att skriva en recension på trustpilot and en kund som är jätteglad och nöjd för tjänsten eller varan. Jag har kommit på mig själv med att skriva recensioner när jag blir arg och upprörd men struntar i det då Jag är nöjd och glad eftersom jag har tagit för givet att jag ska bli nöjd och glad då jag köpt en vara eller en tjänst.

Recensioner får man ta lite med en nypa salt. Jag har själv drivit företag där kunder skrivit förskräckliga recensioner om mitt företag bara för att deras paket kom en dag för sent, istället för att berätta vilken bra felfri produkt vi sålde till dem.

Jag hade hållit mig borta.

Tydligen är det företaget Abrigal AB som ligger bakom investeringsklubben, Felix Nordqvist som han heter, verkar bara va en frontman som sköter verksamheten för investeringsklubben.

Abrigal AB ägs av David Villacrez som också äger “empera agency” som var i nyheterna för att allegedly blåsa kvinnor på massor av pengar för ett gäng månader sen.

Så här står det i investeringsklubbens köpvillkor:

“När du köper en utbildning på Investeringsklubben accepterar du dessa allmänna villkor som utgör ett avtal mellan dig och Abrigal AB, organisationsnummer 559411-5049, hädanefter ”vi/oss”, som för Felix Nordqvist, hädanefter ”kursägaren”, räkning tillhandahåller utbildningen. Dessa allmänna villkor inklusive eventuella bilagor utgör den fullständiga regleringen av ditt köp av utbildningen. Vi har rätt att ändra de här allmänna villkoren, men de villkor som du godkänner vid tidpunkten för ditt köp gäller alltid för just det köpet.”

Värt att påpeka att det enligt SVT ligger 15 anmälningar till allmänna reklamationsnämnden mot David Villacrez “empera agency”:

Jag hade inte velat jobba med och bidra till en sån snubbes framgång.

10 gillningar

Helt enig, har själv bara skrivit dåliga recensioner på sådana siter genom livet.

Men, har å andra sidan haft stor nytta av sidorna också. Tittar man på helheten fungerar de väldigt bra.

Ett företag med tusentals recensioner där merparten är i bottenskiktet skall man hålla sig borta från.

Ett företag som funnits i tio år med tre dåliga recensioner och inga bra är lite mer svårbedömt.

Tillägg: Jag kan meddela att Abrigal AB inte längre ligger bakom investeringsklubben (officiellt i alla fall), utan att ett annat bolag av David Villacrez (mannen bakom empera agency alltså) gör det.

Det är heller inte första gången David Villacrez byter bolagsnamn. Han har även stått bakom “Coachingio”, vilket det finns en del intressanta recensioner om: https://se.trustpilot.com/review/coachingio.com

Denna gången heter bolaget “Finform Education AB”. Låt dig alltså inte luras av namnet om du läser igenom deras allmänna villkor, det är samma aktör bakom.

Det verkar också som att David Villacrez och gänget nu marknadsför kursen med löften om att göra dig till en “självständig investerare” på 12 veckor. Men värt att notera: det nämns inte någonstans i de juridiska villkoren, och det finns alltså inget som binder dem till att faktiskt leverera det resultatet.

Det som däremot finns i villkoren är en ångerrätt på 14 dagar, för en kurs som enligt dem själva sträcker sig över 12 veckor. Det innebär att du måste avgöra om kursen är värd 45 000 kr (det senast kända priset enligt deras egna villkor innan de tog bort det) innan du hunnit genomföra mer än cirka 16 % av utbildningen. :thinking:

Och för den som vill se lite mer av David Villacrez olika projekt kan man besöka följande sida där bla priserna för investeringsklubben varierar från 10 000 kronor upp till tidigare nämnda 45 000 kronor: https://infolaunch.co/collections/all

3 gillningar

Låter så himla galet :woozy_face:

Man lär sig mer och blir mer självständig om man läser på själv, ställer frågor i forum och sedan använder 45000 som läropengar på börsen.

Ännu hellre, läs på och investera enligt förslagen från bl.a. Rikatillsammans… Helt gratis.

2 gillningar

Bra råd :+1::+1: Både Avanza och Nordnet har ju också bra youtube-videos där de går igenom många begrepp etc.

1 gillning

Det finns saker att tänka på.

• När du betalar för en kurs så brukar man i regel personligen ta det mer seriöst. Jag pratar ur en psykologiskt infallsvinkel. Vilket gör att du engagerar dig mer. Om du kan bestämma dig att vara lika engagerad i det material du hittar så kan det gå lika bra. Funkar kanske inte för alla.
  • Allt material finns därute. Dock så behöver man ibland läsa saker i olika anfallsvinklar för att koppla. Låt oss säga att du innan en kurs har kikat lite youtube, läst lite böcker, läst och lyssnat på RT, osv. Då känns så kommer det kännas som att när du går en kurs som att det binder ihop säcken, fast du egentligen gjort grundarbetet. Och la du lika mycket tid aktivt och seriöst på att bli bättre så skulle det säkert gå lika bra.
  • Håller med tidigare talare att komma igång och faktiskt använda 45 000 kr som läropengar på börsen kommer ta dig längre än mycket andra saker… Ofta är det viktigare att göra det du vill göra, misslyckas lite, lära sig av misstag än att göra saker rätt. Fallerar dock ofta på det själv.

Jag gick finanskursen av Mikael Syding. Det är mest inspelat och skrivet material som man studerar själv i din egen takt. Materialet när jag gick kanske inte var det snyggaste rent estetiskt, och han har sin stil, men jag lärde mig massor, samt att det pekade på källor som kunde lära mig mer. Fick mig att ifrågasätta saker jag gör.

Det brukar vara en träff varje termin med de som går och har gått kursen. Kanske det var det bästa, då jag har en bunt nya vänner jag nu haft i många år som jag träffar många ggr per år och diskuterar allt som man diskuterar i RT poddarna och här på forumet. Det är säkert så att jag lärt mig mest från att träffa mina vänner därifrån.

1 gillning

Tjena!

Felix här. Vet att det var ett par månader sedan denna tråd var vid liv, men jag passar på att reda ut några knutar och berättar hela “storyn” för den intresserade nedan.

Jag startade Investeringsklubben någonstans vid årsskiftet 2022/2023. Varför?
I första hand för att det var några sköningar i kommentarsfältet på min YouTubekanal som bad om en aktiekurs, med tydlig röd tråd, från någon som gjort det ett tag. Så jag tänkte: “Why not, jag har ju ändå kört aktiespåret sedan 2010” – och satte igång.

Just då var det enbart en utbildning i privatekonomi/fundamentalanalys och lite grundläggande tekniska analysverktyg. All min one-on-one-coaching gjorde jag vid sidan av, ända fram tills den dagen jag kom på att: vänta nu, alla individer som jag fått äran att hjälpa som konsult med fastighetsanalyser, TA, portföljstrategier etc. – de är ju SVINHÄRLIGA individer. De borde SÅKLART också få träffa varandra.

Då trillade polletten ner och jag insåg att jag behövde växla upp Investeringsklubben till någon form av nätverk, för alla som vill lära sig mer om investeringar, träffa individer som befinner sig på samma plats i livet, entreprenörer – you name it. Människor som vill dit jag befinner mig: stenkoll på läget och stenkoll på börsen.

Så, ett år efter start av Investeringsklubben, dvs i början av 2024, så anlitade jag David och hans företag Abrigal som konsulter för att hjälpa mig med marknadsföring och kunna växa nätverket, så att jag skulle kunna lägga ALL min tid på coaching, utbildningen och alla livesittningar vi har.

Och jäklar vilket bra jobb de gjorde.

Just Abrigal hade dock hand om en herrans massa andra utbildningar och communities. Och hur ägarstrukturen/avtalen/mentorskapen såg ut i de fallen, ja - uppenbarligen långt ifrån optimalt.

Jag är dock mer än nöjd med all hjälp jag fått. Och ännu gladare att jag kan fortsätta samarbeta med David och alla mina andra kollegor i Investeringsklubben framåt genom FinForm.

Med det sagt: Investeringsklubben är inte för alla.

Och precis som ni skriver så finns det GOTT om gratismaterial på internet om man vill lära sig mer om investeringar på egen hand. Typ som detta fantastiska forum.

Jag vet en bra youtubekanal också. Perfekt komplement till RT. :wink:

:backhand_index_pointing_right: youtube.com/felixnordqvist

Må bäst!
/ Felix

1 gillning

Kul att du svarar här! Är du en av de få investerare som slår index över tid?

3 gillningar

Det är den mest relevanta frågan helt klart.

Slår investerinsklubben inte index systematiskt över tid, så är det ju bara bortkastad tid och pengar som man kunnat lägga på att köpa fonder istället för att bli rik mycket snabbare.

Det kan ju vara ett nöje också. Personligen är det inte alls det, men det finns ju folk som tycker det är roligt att pilla med aktier.

Men man ska ju inte inbilla sig att det är ett lönsamt nöje, det kostar avkastning.

1 gillning

Ändå väljer du att fortsätta samarbetet och lovorda.

Med så många ARN ärenden och att flertal klagar på att de arbetat på ett oetiskt sätt (dock inte konstaterat arbete på ett olagligt sätt) så kan man fundera på vad det säger om dig när du fortsätter samarbetet.

Jag själv har inte mer info än det som står ovan och på svt.se och kan inte inte bedöma riktigheten, men jag hade funderat rejält på hur samarbetspartners skulle påverka mitt eget rykte samt företagets rykte.

1 gillning

Kostar tid också. Ser man det som en hobby (eller dyr hobby enligt vissa) så kan det vara värt det ändå.