Investeringsbeteenden

Hej!
Som en del av min masteruppsats genomför jag en undersökning om investeringsbeteenden och jag skulle verkligen uppskatta er hjälp! Om du har några minuter över skulle det vara fantastiskt om du kunde ta dig tid att svara på vår enkät.
Tack på förhand för din tid och ditt stöd!
Länk till enkäten

1 gillning

Välkommen till forumet! :slight_smile:

Följ gärna upp med era slutsatser senare.

Jag har svarat, men eftersom RT gillar att komplicera så skriver jag också att det var lite knepigt med dessa frågor av “lotterikaraktär” som låg insprängda. Börsen är inte ett lotteri.
Även det faktum att det pratas om aktier och fonder i inledningen men sedan att man ska ta ställning till t ex årsberättelser blev knepigt.
Att ha ett “annat-alternativ” blir lite skumt utan möjlighet att kommentera detta. Men det kan ju iofs vara avsiktligt.

Lycka till med uppsatsen!

“…på institut x, program y, där jag vill svara på frågan z” hade antagligen hjälpt svarsfrekvensen. Alla utom @angaudlinn vet att man inte ska klicka på random länkar på internet :stuck_out_tongue:

Nu får man ju svaret på dessa frågor efter man klickat på länken, men så så, redigera nu.

PS. svarat nu. En reflektion kring frågorna på slutet om att vinna olika summor med viss procentuell chans påverkas nog i viss grad av vilken skillnad en specifik summa skulle göra i ens liv. Om 10 000 kr inte spelar så stor roll är man nog mer benägen att att chansa på en högre summa till mindre chans då utfallet att man inte vann något inte spelar någon roll.

Hade nog varit bra med lite möjligheter att kommentera.
Sociala medier, vad klassas detta forum som? Kanske bra att ha med när man ställer frågan till ett forum

Ett socialt experiment