Vi behöver din hjälp! Hållbart investerande - undersökning

Hej!

Vi är två studenter vid Linköping Universitet som just nu skriver vår examensuppsats, och vi skulle nu behöva din hjälp! För att hjälpa oss får ni gärna svara på undersökningen nedan som tar ungefär 5 minuter att genomföra.

Syftet med undersökningen är att få en bredare förståelse för hur generationer tar hållbarhet i beaktning vid investeringsbeslut och vilka faktorer som kan påverka beslutsfattandet. Ditt deltagande är helt frivilligt och svaren kommer hanteras anonymt och konfidentiellt och enbart användas för detta forskningssyfte. När uppsatsen är färdigställd kommer alla svar raderas.

Tack på förhand!
Jessica & Marielle

Hållbart investerande - undersökning

1 gillning

Vilken skitstövel jag känner mig som efter att ha svarat :grimacing:

På frågan “hur stor del av din inkomst investerar du” utgick jag från nettolön. Hoppas det var rätt.

Lycka till med uppsatsen!

Hoppas ni även har andra grupper som svarar på frågorna då besökarna i detta forum inte är representativa för vår befolkning.

Många fler här som har intresse i egna ekonomin och sparar mycket mer än snittet både i kronor och sparkvot.

Det fungerar! Stort tack för att du deltog! :smiley:

Tack för din input! Vi har publicerat enkäten i fler forum och i fler digitala plattformar så hoppas på ett bra urval!

Saknas inte lite alternativ? Som ja, mycket eller ja, lite. :thinking:

Det finns 7 alternativ för varje fråga! Om du drar till höger ser du fler alternativ!

2 gillningar

Aah! Tur jag frågade. :rofl:

Hahah ja! Tack för ditt deltagande!

1 gillning