Investeringslogg: Handlarns ISK-portfölj

Jag hade lite funderingar här i dag över vad jag skulle vidta för åtgärder i portföljen med dagens globala ränteläge.

Efter att ha funderat en del så slutade det med att jag köpte på mig ytterligare statsobligations-ETF:er, främst från Tyskland med 1-3 års duration. Detta resulterade i en liten ökning av portföljandelen för gruppen Räntor, till 14,53%.

Nedan är veckans affärer så långt. Förutom att köpa tyska räntor i dag, så passade jag på att omvikta i räntedelen för att närma mig målfördelningen. Jag hade undervikt i bl.a. Storbritannien, Japan och USA, samt övervikt i bl.a. Frankrike, så jag minskade i Eurozone-ETF:en till förmån för de andra länderna.

Förutom ovanstående så har jag fyllt på lite i subgruppen Råvaror-Agriculture-Grains tidigare under veckan.

Nedan är den aktuella geografiska fördelningen av ränteprodukterna. Även om jag fortfarande är osäker på exakt vad jag ska ha i räntedelen så börjar åtminstone den geografiska diversifieringen kännas hyfsat ok nu. Men jag kommer sannolikt att fortsätta jobba med den under resten av veckan.

Slutligen en lista på innehaven inom gruppen Räntor, samt deras andel av portföljen mm.

1 gillning